נתניהו: "אם יהיו בחירות - נתמודד בהן וגם ננצח"

במהלך דיון במליאה התייחס רה"מ לאפשרות להקדמת הבחירות, והראה את ביטחונו בניצחון, אך הבהיר: "אנחנו עוד לא שם". לדבריו, "הממשלה שלנו היא ממשלה מצוינת, אזרחי ישראל יודעים להעריך את מה שאנחנו עושים לטובתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/18 18:29 כה באדר התשעח

נתניהו: "אם יהיו בחירות - נתמודד בהן וגם ננצח"
נתניהו במהלך נאומו במליאה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"אם יהיו בחירות - נתמודד בהן וגם ננצח", כך אמר היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו מעל דוכן הכנסת, במהלך דיון מיוחד שבו חויב להיות נוכח לכל אורכו לאחר שנאספו חתימותיהם של 40 ח"כים.

נתניהו התייחס לאפשרות להקדמת הבחירות, על רקע המשבר הקואליציוני, ואמר: "היום הוא יום מטלטל בפוליטיקה הישראלית. אינני חושב שהיינו צריכים להגיע בכלל למצב הזה כי הממשלה שלנו היא ממשלה מצוינת. היא מתנהלת באחריות, בשיקול דעת, ביציבות, וזו ממשלה שמביאה הישגים גדולים למדינת ישראל.

"אזרחי ישראל יודעים להעריך את מה שאנחנו עושים לטובתם. אני אומר זאת לא מפני שאני חושש מבחירות - להפך. הציבור רואה את ההישגים האדירים שלנו. אם יהיו בחירות - נתמודד בהן וגם ננצח. אבל אנחנו עוד לא שם".

בהמשך נאומו התייחס נתניהו התייחס לאיומי ישראל ביתנו בפרישה מהקואליציה, ואמר: "השעה מאוחרת אבל לא מאוחרת מדי. צריך לעשות מאמץ עליון אחרון כדי לשמור על הממשלה בהרכבה הנוכחי לאורך זמן. אתם יודעים למה? ממשלה שנשענת על חודו של קול פשוט לא יכולה לתפקד. היינו בסרט הזה, ראינו אותו. משום כך הרחבנו את הממשלה, ואכן הממשלה הנוכחית מתפקדת היטב וצריך לעשות את אותו מאמץ לשמר אותה.

"דווקא בגלל האתגרים הגדולים שעומדים לפנינו, אני קורא לחבריי ובראשם שר הביטחון אביגדור ליברמן וראשי הסיעות החרדיות ואני אומר לכם - צריכים לפעול באחריות. המדינה זקוקה לממשלה יציבה, איתנה, רחבה, שמתפקדת לאורך זמן. היא זקוקה לממשלה שלנו. בשעה מאוחרת זו, צריך לעשות דבר אחד - לרדת מצמרות העצים אל קרקע האחריות. לעשות מאמץ עליון כדי להשאיר את הממשלה הטובה הזו על כנה לאורך זמן. את המאמץ הזה צריך לעשות הלילה - כאן ועכשיו ונעשה אותו".

נתניהו תקף את האופוזיציה על הביקורת נגדו, ואמר: "עמדתם כאן, קבעתם ופסקתם בטון אחראי ומוסמך שהרסתי את היחסים עם ארה"ב, שאני מפריז באיום האיראני, שאני מוביל לבידוד מדיני. היום מבינים שהמדיניות שאנחנו מובילים מביאה לישראל פריחה מדינית שלא הייתה כדוגמתה. אמרתם שאני הורס את הכלכלה, אבל המדיניות שלנו הביאה את כלכלת ישראל למעמד של אחת הכלכלות המובילות והמצליחות בעולם.

"האבטלה בשפל של כל הזמנים, הצמיחה גבוהה, אי השוויון יורד בקביעות. הכלכלה החזקה שלנו מאפשרת לנו לדאוג לביטחון, לרווחה, לבריאות, לתשתיות, לתרבות, לכל התחומים. התיירות בישראל בשיא של כל הזמנים. עם ישראל ממלא את הקניונים ואת המסעדות. אזרחי ישראל נוסעים וחוזרים מחו"ל ואומרים - 'טוב לנו כאן'. הם אוהבים את המדינה. יותר מזה, הם גאים במדינה. זה בניגוד גמור למה שהם שומעים מכם ומהחברים שלכם בתקשורת".

ראש הממשלה הוסיף: "הייתי בטוח שבעקבות המשבר הזה תגישו חוק לפיזור הכנסת, לא בשבוע שעבר אלא היום. אבל זה לא קרה. וזה לא יכול לקרות. עוד לא ראיתי דבר כזה, אופוזיציה שמפחדת מבחירות. זו אופוזיציה שרוצה שהממשלה תמשיך לכהן כי היא חוששת מבחירות. זו האמת הפשוטה".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג עלה לנאום לאחר נתניהו, ואמר: "אני חושב שאתה פטריוט ישראלי ואוהב את המדינה, ואני חושב שבגלל זה אתה צריך להתפטר. תם הטקס. אתה צריך לראות את זה כך, אי אפשר לגרור את המדינה בסערות לסאגה בלתי נגמרת של שנים על שנים כי צריך לנהל פה מדינה. לכן, הפרישה שלך ותום הכהונה שלך מתקרבים. בין אם זה יהיה בצורה זו או אחרת.

"כשאתה עומד במטוס ואומר לעיתונאים כמה אתה בעצם מזלזל בעובדי המדינה, באלה שאתה משלם להם, אתה המדינה משלם להם משכורת כדי לשמור על החוק, כדי לחנך אותם בבוקר במערכת החינוך, לטוהר המידות ובערב מה? מה תסביר? ולכן אני אומר לך, זו מוזיקה וזה התנהגות שמובילה לפגיעה אנושה בדמוקרטיה כפי שראינו במשטרים אפלים".