ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק הגיוס

הצעת החוק עברה בוועדה לאחר אישור הצעת הפשרה על ידי מועצת גדולי התורה. בישראל ביתנו איימו לפרוש מהקואליציה. ח"כ פורר: "אנחנו לא עובדים עם כיפופי ידיים". גם לפיד תקף: "עלבון לצה"ל, חרפה לאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/18 09:25 כה באדר התשעח

ועדת השרים לחקיקה אישרה את חוק הגיוס
נתניהו וליצמן בכנסת, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

על רקע המשבר הקואליציוני, ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר (ב') את חוק הגיוס. המשך החקיקה ייעשה בתיאום עם משרד הביטחון ועם היועץ המשפטי לממשלה.

מוקדם יותר איימו במפלגת ישראל ביתנו לפרוש מהממשלה במקרה שחוק הגיוס יעבור בקריאה שלישית, זאת לאחר שאמש אישרה מועצת גדולי התורה את הפשרה שהוצעה למפלגות החרדיות. 

החוק אמור לעבור השבוע בקריאה טרומית, ולפי מתווה הפשרה הוא יאושר סופית במושב הקיץ. בישראל ביתנו אמרו כי חברי המפלגה, ובהם גם השרה סופה לנדבר, יצביעו נגד החוק בקריאה טרומית, מה שככל הנראה יביא לפיטוריה בשל הצבעה בניגוד לעמדת הקואליציה.

בריאיון לרשת ב' אמר יו"ר הסיעה, ח"כ עודד פורר, כי לקואליציה יש רוב גם בלעדיהם, וכי הם יוכלו לנסות להעביר את החוק גם ללא תמיכתם. "אני לא יודע איך הם מתכננים להעביר חוק גיוס בסוף. על קולות של חברי הכנסת הערבים אולי. אם החוק הזה יעבור בקריאה שלישית נמשיך להילחם בו. אנחנו לא עובדים עם כיפופי ידיים בסוגיות ביטחון".

https://soundcloud.com/kan-bet/x713y7xa1q5c

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף את הצעת הפשרה, ואמר: "הנוסח החדש של 'חוק ההשתמטות' הוא עלבון לצה"ל ועלבון למתגייסים. לפי הנוסח הזה, החרדים יתגייסו אם יתחשק להם. אם לא יבוא להם, פשוט לא יבואו. חרפה לאומית".