ליברמן: "לא נפרוש עד שהחוק יעבור בקריאה שלישית"

שר הביטחון תקף את אישור חוק הגיוס בוועדת השרים, אך הדגיש כי מפלגתו לא מתכוונת לפרוש בקרוב מהממשלה, "לא נקריב ערכים בתמורה לכיסאות. אם נתמוך בחוק זאת תהיה בגידה במתגייסים ובהורים שלהם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/03/18 15:00 כה באדר התשעח

ליברמן: "לא נפרוש עד שהחוק יעבור בקריאה שלישית"
"פייק חוק. נצביע נגדו". ליברמן בישיבת ישראל ביתנו, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף היום (שני) בישיבת סיעתו את הצעת חוק הגיוס שאושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה, אך הבהיר כי בשלב זה ישראל ביתנו לא תפרוש מהממשלה

"החוק כפי שעבר זה פייק חוק קלאסי. נצביע נגדו", הוא אמר וטען כי "זה אבסורד לצפות שישראל ביתנו תאשר חוק כזה"

שר הביטחון ציין כי הוא אינו מבין מדוע "חרדי או ערבי לא יכול לתרום אם לא בצה"ל לפחות בבית אבות". לצד המתקפה על החוק חזר ליברמן והדגיש כי מפלגתו לא תמהר לעזוב את הקואליציה, "אני מקווה שהחוק הזה לא יעבור. יש לנו אחריות להיות רציניים ולא להקריב ערכים בתמורה לכיסאות. אם נתמוך בחוק זאת תהיה בגידה במתגייסים ובהורים שלהם".

עוד הוא אמר כי תפקיד שר הביטחון מעניין מאוד, "אף אחד לא מתנדב מרצונו לעזוב תפקיד כזה. אנחנו לא נתנדב לעזוב כל זמן שהחוק לא עבר קריאה שנייה ושלישית".

"עלבון לצה"ל". לפיד תוקף את חוק הגיוס

"עלבון לצה"ל". לפיד תוקף את חוק הגיוסצילום: פלאש 90. מרים אלסטרדש

מוקדם יותר אמר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בישיבת סיעתו כי "הדבר שקוראים לו 'פשרה' על חוק ההשתמטות, הוא הוכחה – אם מישהו צריך הוכחה – כמה הפוליטיקה שלנו צינית, מקולקלת, חסרת בושה".

לדבריו, "זה חוק שאומר: החרדים יתגייסו לצה"ל, אלא אם כן לא יתחשק להם להתגייס לצה"ל. לפי חוק ההשתמטות אם לא יבוא להם להתגייס, אין שום בעיה. אין שום סנקציה. יילכו הביתה. זו רמאות. החוק הזה עלבון לצה"ל. הוא עלבון למתגייסים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן