נקבע מועד בחירת יו"ר לאיחוד הלאומי

הנהלת האיחוד הלאומי החליטה כי בעוד כשלושה שבועות יתכנסו חברי המרכז ויצביעו על יושב הראש הבא של המפלגה. מול השר אריאל צפוי להתמודד ח"כ סמוטריץ

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/12/18 23:19 יח בטבת התשעט

נקבע מועד בחירת יו"ר לאיחוד הלאומי
מי היו"ר הבא? אריאל וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הנהלת מפלגת האיחוד הלאומי החליטה הערב (רביעי) כי בעוד כשלושה שבועות, יושב הראש הבא של המפלגה ייקבע בהצבעה על ידי חברי המרכז. בנוסף תיבחר גם הרשימה לכנסת.

בהתכנסות ההנהלה בירושלים החליטו 13 חבריה הבכירים של האיחוד הלאומי כי ביום שני 14 לינואר יתכנסו 128 חברי מרכז המפלגה ויצביעו על המועמד המועדף עליהם לתפקיד יושב הראש. הגשת המועמדות לתפקיד תתאפשר עד ליום חמישי הבא.

מול יושב הראש הנוכחי, השר אורי אריאל, צפוי להתמודד ח"כ בצלאל סמוטריץ, שעדיין לא הכריז באופן רשמי על מועמדותו. עם זאת, בשיחה עם 'כיפה' בחודש אוקטובר אמר כי "זה לא סוד שבתקופה האחרונה אני מקבל הרבה פניות, מהציבור בשטח מחברי המרכז, רבנים ואנשי מעשה להגיש את התמודדותי בבחירות הפנימיות באיחוד הלאומי". לצד זה הוסיף כי יש לו "כבוד גדול לשר לאורי אריאל כמי שמוביל את המפלגה ואני שוקל את צעדיי".

בראיון לקראת חג סוכות, התייחס אריאל בראיון ל'כיפה' לאפשרות שסמוטריץ' יתמודד מולו ואמר כי הוא מקדם בברכה כל מועמד וכי "אף אחד לא צריך רשות ממני". על השאלה האם יפרוש מהחיים הפוליטיים במידה ויפסיד בבחירות אמר, "אני חושב שאני צריך להמשיך כיו"ר", וכן הוסיף, "אין לי בעיה לוותר כשצריך, כפי שכבר הוכח בעבר, אבל עכשיו אני לא רואה צורך לכך. מי שרוצה להתמודד שיתמודד. מי שחושב שהגיע הזמן להדיח אותי זה עניינו. אני לא משקיע בזה זמן".