"נגיב מהר ובכח על כל ירי וכל בלון": לפיד במסר תקיף לעזה

בפתח ישיבת הממשלה שלח לפיד תנחומים למשפחת השוטר ברק משולם ז"ל שנדרס הלילה על ידי פלשתיני בן 17 מרמאללה | ראש הממשלה גם התייחס לפעולות צה"ל בתגובה לירי הרקטות מעזה ולבלימת עליית מחירי הלחם

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/22 12:17 יח בתמוז התשפב

"נגיב מהר ובכח על כל ירי וכל בלון": לפיד במסר תקיף לעזה
לפיד, צילום: פלאש 90

ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, התייחס היום (א') בפתח ישיבת הממשלה לדריסתו למוות של השוטר ברק משולם: "רס"ר ברק משולם נדרס הלילה למוות בזמן פעילות מבצעית. השוטרים שלנו מסכנים את חייהם יום יום, כדי להגן על חיי כולנו. אני שולח מפה בשם ממשלת ישראל, תנחומים והשתתפות עמוקה בצער למשפחתו, לאריאלה אשתו, לאלמה בת השלוש וחצי, ולליאו בן השנה".

לפיד: "מדיניות הממשלה לא השתנתה. נגיב מהר ובכח על כל ירי וכל בלון"

בנוסף לכך התייחס לפיד לארבע הרקטות ששוגרו מעזה לשטח ישראל ביום שישי ולתגובת צה"ל שהתרחשה עוד באותו לילה. חיל האוויר תקף במהלך ליל שיש ולבשבת בבוקר יעדי טרור מרכזיים ובראשם מפעל לייצור רקטות שהוגדר בצה"ל "מהאתרים החשובים והגדולים ברצועה". 

על התקיפה אמר לפיד: "מדיניות הממשלה לא השתנתה. על כל ירי, על כל בלון תבערה, אנחנו נגיב מהר ובכוח, ובלי היסוס. אני מברך את צה"ל על ביצוע עוצמתי ומדוייק. כולנו, כל חברי הממשלה, שולחים מפה חיבוק חזק לילדי עוטף עזה שישנו בליל שישי במרחבים המוגנים".

"ישראל שומרת לעצמה חופש פעולה מלא מול איראן"

בהתייחס לביקורו של הנשיא ביידן ציין לפיד כי הביקור הסתיים עם הישגים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים, מהטיסות מעל סעודיה ועד להצהרת ירושלים, שמבטיחה את היתרון האיכותי של מערכת הביטחון הישראלית. עוד אמר לפיד כי הבהיר לנשיא האמריקאי כי ישראל שומרת לעצמה חופש פעולה מלא ומבצעי מול תוכנית הגרעין האיראנית.

הודה לרשתות השיווק על בלימת עליית מחירי הלחם

לפיד גם זקף לזכות פעולת הממשלה המהירה את הבלימה בעליית מחירי הלחם הצפויה. ראש ממשלת המעבר הודה לשר החלקלאות ושרת הכלכלה שסייעו בבלימת עליית המחרים והודה גם לרשתות השיווק והמאפיות ש"הסכימו לפניית הממשלה לחכות עד שנמצא פתרון על מנת של א לפגוע בשכבות המוחלשות ביותר בחברה".