ניסיון לבלום את עליית מחירי הלחם: הרשתות הסכימו לדחות את ההתייקרות בשבועיים

ראש הממשלה ערך התייעצויות רחבות על עליית מחירי הלחם שנגרמו ממשבר החיטה בעקבות המלחמה באוקראינה והנחה לבחון את כל האפשרויות לבלימת ההתייקרות, שנדחתה בשבועיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/22 12:43 טז בתמוז התשפב

ניסיון לבלום את עליית מחירי הלחם: הרשתות הסכימו לדחות את ההתייקרות בשבועיים
צילום: shutterstock

לאחר ההודעה על עליית מחירי הלחם בעשרות אחוזים כבר ביום ראשון הקרוב, פנתה שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי לרשתות המזון כדי לעכב זמנית את עליית מחירי הלחם המפוקח. השרה פנתה לרשתות המזון רמי לוי, שופרסל, ויקטורי ויוחננוף כדי להשהות את עליית מחירי הלחם המפוקח בשבועיים הקרובים. הרשתות הסכימו לבקשתה וזאת למרות החלטת ועדת המחירים באוצר לעדכון שצפוי החל מיום ראשון הקרוב.

במהלך הלילה והבוקר ערך ראש הממשלה יאיר לפיד התייעצויות רחבות על עליית מחירי הלחם שנגרמו ממשבר החיטה בעקבות המלחמה באוקראינה. ראש הממשלה הנחה לבחון את כל האפשרויות, החל מהרחבת הפיקוח על הלחם ועד שיפוי המאפיות על מנת לבלום את עליית מחיר הלחם. נבחנות גם אפשרויות לחקיקת בזק שתעצור את התהליך. לפיד עדכן את היועצת המשפטית על הצעדים המתוכננים. 

ראש הממשלה יאיר לפיד

ראש הממשלה יאיר לפיד צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בתוך כך, רשת רמי לוי הודיעה כי בכוונתה לספוג בעצמה את עליית מחירי הלחם המפוקח ולא להעלות מחירים לצרכנים, זאת, "על מנת לאפשר לאלו שיש להם קושי להמשיך לצרוך ולתת למשפחתם אוכל בסיסי".