גנץ מתייחס לירי 4 הרקטות לעבר ישראל: "הפרה לא מקובלת מצד חמאס"

שר הביטחון הגיב לירי ארבע הרקטות בליל שבת לעבר הדרום, ואמר: "המהלך זכה לתגובה משמעותית של אתרי התעצמות כפי שפרסמנו, פגיעה קשה ביכולות הייצור של חמאס" | בתום הערכת המצב החליט גנץ להקפיא את הגדלת מכסת היתרי הכניסה לצורכי עבודה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/07/22 11:17 יח בתמוז התשפב

גנץ מתייחס לירי 4 הרקטות לעבר ישראל: "הפרה לא מקובלת מצד חמאס"
גנץ, צילום: Sraya Diamant/Flash90

סמוך לשעה 01:00 בליל שבת נשמעה אזעקה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים וכי מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת ורקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח. כארבע שעות לאחר מכן, מעט לפני השעה חמש נשמעה אזעקה במושב אחוזם שבמועצה האזורית לכיש. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים וכי שתי הרקטות התפוצצו בשטח פתוח ולא בוצעו יירוטים. שר הביטחון בני גנץ, הגיב הבוקר (א') לשיגורים, בפתח ישיבת הממשלה.

"במהלך סוף השבוע היתה הפרה לא מקובלת מצד חמאס - ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל. המהלך זכה לתגובה מאוד משמעותית של אתרי התעצמות כפי שפרסמנו, פגיעה קשה ביכולות הייצור של חמאס", אמר גנץ. "בצד העניין הזה השהיתי את הגדלת מכסת העובדים בשלב הזה. אנחנו רוצים לשמור על הביטחון, לפתח את היכולת הבסיסית של אנשים להתפרס אנחנו רואים בזה ערך הומניטרי חשוב אבל זה לא יקרה בלי שיהיה שם שקט". 

אמש קיימו שר הביטחון והרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, הערכת מצב ביטחונית בעקבות ירי הרקטות מעזה. בתום הערכת המצב החליט גנץ להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלשתינים תושבי רצועת עזה, שהוגדלה ב-1,500 נוספים בשבוע האחרון, זאת בעקבות הירי הרקטי לעבר מדינת ישראל. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל והוא יישא בהשלכות", נמסר מדוברות מתפ"ש.