"מתחרט שלא שאלנו את נתניהו על המצב בדרום"

פרשן חדשות 12, עמית סגל, התייחס לראיון החריג עם ראש הממשלה במוצאי שבת, אותו הגיש יחד עם קרן מרציאנו, סיפר כי הראיון הגיע בהפתעה גמורה מבחינת הערוץ, והסביר כי כחול-לבן הצליחו לקבוע סדר יום בבחירות - ולהביא את ראש הממשלה לאולפן

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/03/19 10:07 יז באדר ב'

"מתחרט שלא שאלנו את נתניהו על המצב בדרום"
עמית סגל. מתחרט על השאלות שלא נשאלו, צילום: Hadas Parush/Flash90

לאחר הראיון החריג והמפתיע של ראש הממשלה נתניהו אמש (מוצ"ש) בחדשות 12, ראיון שהיווה הגעה ראשונה של ראש ממשלה מכהן לאולפן טלוויזיה לראשונה מזה 17 שנה, התייחס הבוקר פרשן חדשות 12, עמית סגל, בראיון בגל"צ לראיון, ולנושאים שעלו בו.

סגל, שראיין את ראש הממשלה יחד עם מגישת החדשות קרן מרציאנו, אמר כי הוא מתחרט על שאלות שלא שאלו את ראש הממשלה, כמו על המצב בדרום, פינוי חאן אל אחמר ועוד: "מתחרט שלא שאלנו על המצב בדרום", אמר סגל, "היה אפשר לשאול גם על חאן אל אחמר ועוד שאלות מימין שראש ממשלה לא נשאל בישראל. תמיד יישארו שאלות שמצטערים על כך שלא נשאלו". 

פרשן חדשות 12 תלה את האשם בכך שהראיון הגיע בהפתעה גמורה, ולמעשה כמעט נכפה על נתניהו, לאחר המתקפה האגרסיבית של מפלגת כחול-לבן וראשיה נגדו: "קמפיין כחול לבן הצליח בפעם הראשונה במערכת הבחירות הזו לקבוע סדר יום. מבחינת נתניהו, העובדה שרוב הציבור לא בקיא בפרטים היה בעייתי מבחינתו והוא נאלץ להגיב ולא ליזום. זאת הייתה הפתעה שאתמול ב-20:35 מתייצב ראש הממשלה אצלנו בווה אילן והתייצב אצל המאפר, שחשב שזו מתיחה לפורים. ההפתעה היא באמת בדרך שבה הוא עשה את זה". 

נתניהו בראיון עם עמית סגל וקרן מרציאנו

נתניהו בראיון עם עמית סגל וקרן מרציאנוצילום: צילום מסך, חדשות 12

"במובנים מסוימים אם נתניהו מצליח לגדר את האירועים לטובתו, מבחינתו הוא הצליח. ההתרשמות שלי שלפחות בהתחלה ניכר היה שנתניהו צריך להתרגל לסיטואציה של מרואיין באולפן. הנזק מצד נתניהו שהוא פתאום כאחד האדם. פתאום הוא כמו כל פוליטיקאי". הוסיף סגל.

על ההשפעות שצפוי להביא עמו הראיון החריג אמר סגל: "יש שאלה מאוד גדולה - מה הוא גודל הקהל שמתלבט בין המחנות. בבחירות הללו אנחנו רואים 2-3 מנדטים שעברו ממחנה הימין. גנץ לקח את הקולות ונתניהו מנסה להחזיר אותם. הראיון של נתניהו יכול להוות שאיבת קולות של המפלגות בגוש שלו, מה שיכול לעבוד לטובת כחול לבן, שיוכלו לנצח בזכות זה שמפלגות ימין לא יעברו את אחוז החסימה".

עמית סגל, הנחשב, לבכיר עיתונאי הימין בתקשורת הכללית, סופג תדיר מתקפות על הבעת דעותיו הימניות, וגם אמש לאחר הראיון ספג ביקורת בטוויטר על כך שלא היה תקיף מספיק כלפי ראש הממשלה, בניגוד לקרן מרציאנו. בין מובילי המתקפה בשבועות האחרונים נגדו הוא עמיתו לערוץ, מגיש הטלוויזיה גיא פינס. "יש כת אלימה שמסתובבת ברשתות החברתיות שטוענת שאם אתה לא תוקף את נתניהו אתה בוגד במקצוע. עברה את זה דנה וייס אחרי המהדורה ביום שישי האחרון. יש הלם ותדהמה בטוויטר למראה פרשן שמעז להביע דעה שונה". אמר סגל.