נתניהו בראיון: "לא הרווחתי מעסקת הצוללות. זו עלילת דם"

ראש הממשלה נתניהו התראיין באולפן חדשות 12, וטען כי לפיד וגנץ מפיצים נגדו שקרים ועלילות: "עלילת דם נוראית. גנץ יעלון לפיד ואשכנזי מעלילים עלילה, כשהם יודעים שאני לא יכול לספר את הפרטים כאן. מדובר בסודות מדינה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 23/03/19 21:17 טז באדר ב'

נתניהו בראיון: "לא הרווחתי מעסקת הצוללות. זו עלילת דם"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הערב במפתיע לראיון באולפן חדשות 12, בדרכו לשדה התעופה, שם ימריא לוושינגטון. נתניהו עונה לשאלות בנוגע לפרשת הצוללות, ומשיב לטענה כי הרוויח מיליוני שקלים באמצעות החזקת מניות בחברה, שהיתה קשורה עם החברה שייצרה את הצוללות בגרמניה. 

לדברי נתניהו, "יש כאן ניסיון שלם להסיט את הדעת מהעובדה שצריך לבחור בין הממשלה שהביאה אותנו למצב הכי טוב שהיה כאן, או הולכים לממשלת שמאל עם יאיר לפיד כראש ממשלה, שנשענת על מרצ ומפלגות ערביות שתומכות בטרור. אנחנו עושים את העבודה".

"לועגים לי, לאשתי, לבני. מציגים אותי עם פנים של חזיר, של חזירה. מה שאתם עושים ערב ערב זו סאטירה. אתה מכפישים ושופכים את דמי בחדשות". אמר ראש הממשלה. על ההצבעה לעימות עם גנץ: "שיחליטו מי יבוא. גנץ או לפיד? אני נדרש לעימות עם חצי ראש ממשלה? נשקול את הצעתך וניתן לך תשובה".

על כתבי האישום נגדו אמר ראש הממשלה: "רובן נפלו בדרך ורובן יפלו בהמשך. לא החזקתי במניות של חברת פלדה, הינה שקר ראשון. לא החזקתי במניות של צוללות ולא של פלדה ולא אלקטרודות שמייצרות את הפלדה. התכוונתי לומר שאני לא החזקתי אותן כשהייתי חבר בממשלה, בתור חבר כנסת זה משול להחזקה של אדם פרטי. קניתי מניות בחברה שלא קשורה לצוללות, חברה שיש לה יתרון טכנולוגי מסוים בתחום מסוים. דיווחתי על זה לשלטונות המס, מכרתי את זה בשנת 2010 אחרי שדיווחתי כשנכנסתי לראשות הממשלה בפני מבקר המדינה - יש לי את המניות האלה, אני רוצה להמשיך להחזיק בהן, ואמרו לי שאפשר להחזיק בהן".

מנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ

מנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץצילום: יובל כהן אהרונוב

נתניהו הסביר כי מדובר היה בעניין עסקי: "רוב החברות של ההייטק, כשאתה רואה את האקזיטים הענקיים במכפלות של פי מאה ופי אלף. החברה הזו שמדובר בה היא הייתה חברה עם יכולת טכנולוגית אדירה, אבל נוהלה בצורה כושלת. בן דודי זיהה את זה, הוא גאון, הוא חי בנושא הזה וזיהה הזדמנות עסקית גדולה, לקח אותה ושיפץ אותה".

במענה לשאלת המראיינים, קרן מרציאנו ועמית סגל, האם היו לו עוד השקעות מוצלחות, ענה נתניהו: "אני לא זוכר, במהלך השנים היו לי השקעות מוצלחות למדי. אני גאה בזה שבניגוד ללפיד וגנץ שפשט את הרגל.. אני מבין בכללה ובעסקים, אני לא גנץ שפשט את הרגל בחברה שלו, אני לא אשכנזי שהסתבך עם שמן, ואני לא לפיד שאמר שהוא לא בין שום דבר בכלכלה. לא צריך להאשים אותי שהצלחתי בעסקים, אבל אני רציתי להגיע לדבר האמיתי. כשאני אומר, ואני אומר כאן בתקיפות, שאין שום קשר בין ההשקעה שעשיתי בחברה שלא קשורה לצוללות, אני אומר דבר נוסף: אני מכרתי את כל המניות שלי בחברה הזו שנה וחצי לפני שנמכרה הצוללת הראשונה".

על הבקשה למימון הוצאותיו המשפטיות ענה ראש הממשלה: "כשהמדינה משקיעה כמה מאות אלפי שקלים, עם לפחות עשרות חוקרים ופרקליטים, משקיעים הון עתק, אז לא נותנים לי את מה שנותנים לכל איש ציבור בישראל? כל איש ציבור קיבל את האפשרות לקבל תמיכה ועזרה מול מאמץ כביר. זו שאלה לא ראויה".

על העובדה כי מקורביו חשודים בפרשה המכונה 'תיק 3000', אמר ראש הממשלה: "הם לא קשורים לצוללות ואף אחד לא מקשר את הצוללות האלו לבן דוד שלי. אני מכרתי את המניות שלי. הטענה הבסיסית שאומרת שאני הרווחתי כסף על הצוללות, זה שקר. לא הרווחתי שקל משום שלא הייתי מושקע בשקל".

הטענה אומרת שאתה אישרת לגרמנים למכור צוללות למצרים. אתה אומר שיש סיבה נעלמת לכך? מה הסיבה הזו?

"זו עלילת הדם הכי נוראית, גנץ בוגי ואשכנזי מעלילים כאן עלילה כי הם יודעים שאני לא יכול לספר באולפן דבר שהוא אחד מהסודות של מדינת ישראל".