משרד התרבות לאיגוד הקליעה: הקדימו את האליפות ליום שישי

בעקבות פנייתם של הקלעים הדתיים, ביקש משרדה של השרה מירי לבחון את הקדמת מועד אלפות ישראל בקליעה, כך שלא יימנע מהם להשתתף בו. בשבוע שעבר עתרו הספורטאים לבג"ץ בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/18 10:26 כא בסיון התשעח

משרד התרבות לאיגוד הקליעה: הקדימו את האליפות ליום שישי
השרה מירי רגב, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב פנה לאיגוד הקליעה כדי שיעביר את מועד אליפות ישראל בתחום כך שלא יתקיים בשבת, כך פורסם במעריב. הבקשה הגיעה בעקבות פנייתם של שני קלעים דתיים, שאף עתרו לבג"ץ בנושא.

ביום רביעי שעבר פנו הקלעים הדתיים גד סגל ואבישי ברט יחד עם ארגון נבחרת השבת לבית המשפט, בבקשה להוציא צו מניעה נגד קיום אליפות ישראל בשבת הקרובה. לטענתם, קיום מקצה הגמר בשבת מהווה אפליה, מכיוון שיימנע מהם להשתתף בו בשל שמירת השבת. 

בעתירה כתב פרופ' אביעד הכהן שמייצג את העותרים כי חובה על מארגני התחרות, הזוכים למימון ציבורי, לקיים את התחרות באופן שוויוני שיאפשר למתחרים הדתיים להשתתף בו. נוסף לכך העתירה מציינת כי השלבים המוקדמים של התחרות התקיימו בימות החול ואין מניעה שגם מקצה הגמר באליפות יתקיים ביום חול ולא בשבת. 

ביום ראשון שעבר שלח פרופ' הכהן מכתב בנושא לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, שבו ביקש ממנה למצוא פתרון הולם שיאפשר את השתתפותם של הקלעים הדתיים באליפות. "בעבר הצהרתם, ויותר מפעם אחת, שלא תתנו יד להפליית ספורטאים שומרי שבת ואנו מצפים כי תעמדו בהתחייבות זו", כתב.

ממשרד התרבות והספורט נמסר כי "המשרד פנה לאיגוד הקליעה בבקשה לבחון את האפשרות לקיים את גמר אליפות הקליעה ביום שישי על מנת לתת מענה לקלעים שומרי השבת. המשרד מחכה להתייחסותו של האיגוד ויגיב בהתאם".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן