הספורטאים הדתיים דורשים: צו מניעה לאליפות שתתקיים בשבת

הקלעים חובשי הכיפה, גד סגל ואבישי ברט, עתרו לבג"ץ בבקשה לקיים את אליפות ישראל ביום חול, כך שלא יימנע מהם להתחרות. "חובה על מארגני התחרות, הזוכים למימון ציבורי, לקיים את התחרות באופן שוויוני", נכתב

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/18 12:18 טז בסיון התשעח

הספורטאים הדתיים דורשים: צו מניעה לאליפות שתתקיים בשבת
בית המשפט העליון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, פרופ' אביעד הכהן והקליניקות המשפטיות במרכז עתרו הבוקר (ד') לבג"ץ בבקשה שייתן צו ביניים שימנע את קיום אליפות ישראל בקליעה בשבת הבאה. העתירה הוגשה בשם מתחרים דתיים שהגיעו למקצה הגמר ומעוניינים לממש את זכותם ולהשתתף בתחרות על התואר הנכסף אלוף ישראל בקליעה.

בעתירה כתב פרופ' הכהן כי חובה על מארגני התחרות, הזוכים למימון ציבורי, לקיים את התחרות באופן שוויוני שיאפשר למתחרים הדתיים גד סגל ואבישי ברט להשתתף בו. נוסף לכך העתירה מציינת כי השלבים המוקדמים של התחרות התקיימו בימות החול ואין מניעה שגם מקצה הגמר באליפות יתקיים ביום חול ולא בשבת.

פרופ' הכהן ציין בעתירתו כי איגודי ספורט אחרים שינו בעבר מועדי תחרויות והעתיקו אותם מימי שבת לימות החול, על מנת לאפשר למתחרים דתיים להשתתף בתחרויות.

בתחילת השבוע שלח פרופ' הכהן מכתב בנושא לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, שבו ביקש ממנה למצוא פתרון הולם שיאפשר את השתתפותם של הקלעים הדתיים באליפות. "בעבר הצהרתם, ויותר מפעם אחת, שלא תתנו יד להפליית ספורטאים שומרי שבת ואנו מצפים כי תעמדו בהתחייבות זו", כתב.

במכתב תגובה מטעם איגוד הקליעה נכתב כי מאחר והנושא "נדון בימים אלה בבג"ץ ואנו ממתינים להחלטתו בעניין, כל עוד לא תתקבל החלטה אחרת לא יהיה שינוי בעמדת ההתאחדות", ולפיכך האליפות תתקיים בשבת.