לא לשומרי שבת? המחיר שעלולים לשלם 2 ספורטאים דתיים

בפנייה של פרופסור אביעד הכהן לשרה רגב ולאיגוד הקליעה נטען כי קיום אליפות ישראל בשבת תמנע מ-2 קלעים שומרי מסורת מלהשתתף בה. איגוד הקליעה: "אין שינוי בעמדת ההתאחדות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/05/18 17:02 יג בסיון התשעח

לא לשומרי שבת? המחיר שעלולים לשלם 2 ספורטאים דתיים
מירי רגב, צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90

שני ספורטאים שומרי שבת העפילו לחצי גמר אליפות ישראל בקליעה, אך מאחר והמעמד צפוי להתקיים בשבת הם לא יוכלו להשתתף בו. כך עלה ממכתב ששלח היום (ראשון) פרופסור אביעד הכהן לשרה מירי רגב ולאיגוד הקליעה שהודיע כי לא ישנה את מועד התחרות.

גד סגל ואבישי ברט, קלעים שומרי שבת, אמורים להתחרות בעוד כשבועיים בתחרות על מקום בגמר אליפות ישראל בקליעה. עם זאת, יתכן והם ייאלצו לוותר על התחרות ולא מסיבות מקצועיות.

פרופסור הכהן פנה לשרת התרבות והספורט ולאיגוד הקליעה בשם "נבחרת השבת", ארגון שמנסה לקדם ספורטאים שומרי שבת, וכתב: "לצערי עלי לשוב ולפנות אליכם בעניין הנדון, בשם מרשיי, חברי "נבחרת השבת" (וביניהם נחמן רוזנברג, איתן זליגר, עודד רביבי ואח') והקליניקות המשפטיות במרכז האקדמי "שערי מדע ומשפט", בהמשך לתכתובות הרבות שהיו בינינו בעבר".

אביעד הכהן

אביעד הכהן                                                               צילום: מאת personal - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, 

 לדבריו, 2 הקלעים כבר פנו בנושא לגורמים הרלוונטים אך ללא הואיל, "ככל הידוע לנו אליפות ישראל – כרוב פעילות איגוד הקליעה – ממומנים, וביד נדיבה, מקופת המשרד בין השאר באמצעות תקציבי תמיכות שמאפשרים את פעולותיו. בעבר הצהרתם, ויותר מפעם אחת, שלא תתנו יד להפליית ספורטאים שומרי שבת ואנו מצפים כי תעמדו בהתחייבות זו".

עוד הוא כתב כי על השרה והאיגוד למצוא "פתרון שיהא בו מענה הולם, שוויוני וראוי, לכל הספורטאים שומרי השבת, כדי שיוכלו להתחרות בשלב הגמר של אליפות ישראל הקרובה, תוך קיום עקרון השוויון בכלל, שוויון ההזדמנויות בפרט וחופש הדת האמונה והמצפון שהם עקרונות יסוד חוקתיים".

לסיום כתב כי "מאחר שמועד התחרות קרב ובא, אכיר לכם תודה אם תשיבוני דבר בימים הקרובים ממש, למען יוכלו מרשיי לכלכל את המשך צעדיהם בעניין זה". 

במכתב תגובה מטעם איגוד הקליעה נכתב כי מאחר והנושא" נדון בימים אלה בבג"ץ ואנו ממתינים להחלטתו בעניין, כל עוד לא תתקבל החלטה אחרת לא יהיה שינוי בעמדת ההתאחדות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן