משפט דומא: הערר נדחה, הקטין ישוחרר לביתו

בית המשפט דחה את הערר שהגישה הפרקליטות נגד ההחלטה לשחרר את הקטין למעצר בית. פרקליטו: "הערר סימל רדיפה, טוב שלא היה מוגש בכלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/18 10:18 ג באב התשעח

משפט דומא: הערר נדחה, הקטין ישוחרר לביתו
בית משפחת דוואבשה השרוף בדומא, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שופט בית המשפט העליון, עופר גרוסקופף, דחה הבוקר (א') את ערר המדינה, וסלל את שחרורו של הקטין הנאשם במשפט דומא למעצר בית.

ביום חמישי הורה ביהמ"ש המחוזי על שחרורו של הקטין למעצר בית בתנאים מגבילים, הכוללים איזוק ופיקוח. הפרקליטות הגישה ערר על ההחלטה וביקשה לעכב את ביצועה. בעקבות כך נדחה השחרור להיום, עד להחלטת ביהמ"ש העליון בנושא, כאמור דחה את הערר.

פרקליטו של הקטין, עו"ד ציון אמיר, מסר כי "ללא ספק דחיית ערר המדינה ע"י ביהמ"ש העליון נעשתה כדין וכצדק. אמנם חלפו כשנתיים וחצי של מאבק משפטי ארוך ונוקב אך יש להתנחם בשני דברים, האחד בשחררו ממעצר, השני הקביעות אותם קבע ביהמ"ש על העינויים אותם עבר הקטין במהלך חקירותיו שכתוצאה מכך נפסלו ההודאות שנגבו באמצעים פסולים כאלו.

"אני מקווה מאד שהפרקליטות תלמד ותפנים את העמדה שהובאה בהחלטות ביהמ"ש המחוזי וגם בביהמ"ש העליון ותשקול את ביטול ההליכים או לפחות את חלקם המכריע המתנהלים כנגד הקטין".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, שמייצג גם הוא את הקטין, הוסיף כי "ערר המדינה טוב שלא היה מוגש כלל, והוא סימל רדיפה ואת המשך העינויים כנגד הקטין, ובעיקר העדר הפנמה ואי קבלה של הכרעת משפט הזוטא בידי הפרקליטות.

"ביהמ"ש העליון מקבל את טענותינו, כפי שקבע גם ביהמ"ש המחוזי, וקובע כי החלטה של משפט הזוטא יוצרת כרסום של ממש בעוצמת הראיות בעיקר כלפי האישומים החמורים. לאחר פסילת הראיות שהיווה את סיומו המוחץ של השלב הראשון במשפט זה, נתפנה כעת כאשר הקטין משוחרר עד לזיכויו המוחלט".