הקטין הנאשם בפרשת דומא ישוחרר למעצר בית

ביהמ"ש המחוזי מרכז קיבל את בקשת עורכי דינו של הקטין, והורה על שחרורו למעצר בית עם איזוק אלקטרוני ופיקוח. ביצוע ההחלטה נדחה ליום ראשון

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/18 10:52 כט בתמוז התשעח

הקטין הנאשם בפרשת דומא ישוחרר למעצר בית
בית משפחת דוואבשה השרוף בדומא, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

החלטה דרמטית: שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עמי קובו, קיבל הבוקר (ה') את בקשת עו"ד עדי קידר מארגון חוננו ועו"ד ציון אמיר שמייצגים את הקטין הנאשם בתיק דומא, והורה על שחרורו למעצר בית בתנאים מגבילים. בין היתר, הקטין ישוחרר עם איזוק אלקטרוני ופיקוח.

נציגת פרקליטות מחוז מרכז ביקשה מביהמ"ש לעכב את ביצוע ההחלטה לצורך הגשת ערר לביהמ"ש העליון. השופט נענה ודחה את השחרור ליום ראשון. הדיון התקיים לבקשת עורכי דינו של הקטין, לאור פסילת ההודאות של הקטין ע"י ביהמ"ש, בעקבות העינויים שעבר במהלך החקירות.

אמש שיגרה שרת המשפטים, איילת שקד, לח"כ יואב בן צור מש"ס תשובה להצעה לסדר היום שאותה הגיש תחת הכותרת "עמדת הפרקליטות מצדדת בהמשך מעצרו של הקטין מפרשת דומא חרף הנסיבות ועל אף הערות בית המשפט".

עו"ד עדי קידר בביהמ"ש המחוזי בלוד

עו"ד עדי קידר בביהמ"ש המחוזי בלודצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

עו"ד ציון אמיר בביהמ"ש המחוזי בלוד

עו"ד ציון אמיר בביהמ"ש המחוזי בלודצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בתשובתה כתבה שקד כי היא מקווה שבדיון שיתקיים היום בשאלת שחרורו ממעצר של הקטין ינהג ביהמ"ש במידת הרחמים עמו. "מהפרקליטות נמסר לי שביום 5.7.18 הורה בית המשפט לקבל תסקיר שירות המבחן שיבחן אפשרות לשחרור הקטין וכן לאפשרות להשמתו תחת איזוק אלקטרוני. הדיון להחלטה בבקשת ההגנה לשחרור קבוע למחר", כתבה.

"לאור התמונה שנחשפה לציבור עד כה, אני מקווה שהדיון בשאלת מעצרו ייעשה במידת הרחמים והשופטים יאפשרו לקטין לנהל את משפטו מחוץ לבית המעצר. ובכלל, כלקח כללי מהפרשה הזו שטרם הסתיימה, אני מציעה לכל הצדדים לא למהר לחרוץ גורלות על פי כותרות בתקשורת", הוסיפה.

הדברים הגיעו כתשובה לבקשה לדיון במליאה אשר היה צפוי להתקיים אמש והוסר לבקשת ח"כ בן צור לאור תשובת השרה.

בני משפחת דוואבשה בדיון בעניין שחרור הקטין בתיק דומא

בני משפחת דוואבשה בדיון בעניין שחרור הקטין בתיק דומאצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

הפגנת פעילי "תג מאיר" מחוץ לאולם ביהמ"ש המחוזי בלוד

הפגנת פעילי "תג מאיר" מחוץ לאולם ביהמ"ש המחוזי בלודצילום: מרים אלסטר/פלאש 90