משפחתו של המחבל מנווה צוף חשודה באי מניעת הרצח

חמישה מקרוביו של המחבל שרצח את שלושת בני משפחת סלומון, נעצרו על ידי המשטרה בחשד שידעו על הכוונה לבצע את הפיגוע, אך לא עשו דבר כדי למנוע אותו

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/17 16:00 כג באב התשעז

משפחתו של המחבל מנווה צוף חשודה באי מניעת הרצח
בית משפחת סולומון, צילום: Hadas Parush/FLASH90

חמישה מבני משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בנווה צוף, נעצרו על ידי המשטרה בחשד שידעו על הכוונה לבצע את הרצח אך לא פעלו למנוע אותו.

מחקירת קרוביו של עומר אל-עבד, בן 19 מהכפר קובר שדקר למוות את יוסף, אלעד וטובה סלומון בעת שהסבו לשולחן השבת, עלה כי זמן קצר לפני הפיגוע נודע להם על כוונת בן משפחתם, אך הם לא דיווחו על כך לרשויות ולא ניסו למנוע את הפיגוע.

אל-עבד חדר ליישוב בליל שבת לפני כמעט חודש והחל לדקור את בני משפחת סלומון שבאותו הזמן היו עסוקים בהכנות לאירוע 'שלום זכר' לרגל הולדת תינוק חדש במשפחה המורחבת.

תחילה הוא דקר למוות את חיה, לאחר מכן פצע את אם המשפחה טובה ולבסוף רצח גם את אבי המשפחה יוסף ובנו אלעד. מיכל, רעייתו של אלעד הצליחה להימלט עם חמשץ ילדיהם והסתתרה איתם באחד החדרים שבקומה השניה.

האירוע הסתיים רק לאחר שע', לוחם יחידת עוקץ שהיה בחופשה, הגר בשכנות למשפחת סלומון שמע את הצעקות ויחד עם אביו חתר לפגוע במחבל, ירה בו וניטרל אותו. על פעולה זו הוא זכה בציון לשבח מידי אלוף פיקוד מרכז ואביו קיבל תעודת הוקרה על עזרתו באירוע.