משפחתו של אורון שאול: "מדינת ישראל כשלה"

מתאם השבויים והנעדרים, ליאור לוטן, פרש מתפקידו לפני למעלה מחודש אך עדיין לא מונה מחליף קבוע. המשפחה טוענת כי המדינה התרשלה. אמו של אורון: "נתניהו הבטיח בתוך שבוע למנות מחליף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/17 09:35 יט בתשרי התשעח

משפחתו של אורון שאול: "מדינת ישראל כשלה"
זהבה שאול עם תמונת בנה, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

לאחר שנפגשו עם ראש הממשלה בערב יום כיפור, בני משפחת שאול תוקפים את נתניהו ואת ממשלת ישראל. לטענתם, ראש הממשלה הבטיח כי בתוך שבוע ימונה מחליף לליאור לוטן, ששימש כמתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה ועזב את תפקידו לפני כחודש וחצי. בינתיים משפחת שאול מתרעמת על כך שאין גורם שעוסק בנושא זה בלבד. 
"ממשלת ישראל נוהגת בזילות כלפי חיילי צה"ל שיצאו להגן על מדינת ישראל, לא ייתכן שלמעלה מחודש אין אף גורם ממשלתי שיעסוק בנושא השבויים והנעדרים בלבד. העובדה שעדיין לא מונה מתאם חדש מעידה על התרשלותה של הממשלה בהתנהלות כלפינו וכלפי אורון שעוד לא חזר משדה הקרב", נמסר ממשפחת שאול. 
 
ראש הממשלה מינה את מזכירו הצבאי, תא"ל אליעזר טולדנו, לעסוק בנושא השבויים והנעדרים עד למינוי הקבע. בינתיים, כאשר אחד הדברים המרכזיים שעומדים כעת על הפרק הוא הפיוס בין חמאס לפתח,  נותרו המשפחות ללא גורם שיעסוק בהשבת הבנים: "אורון מעל שלוש שנים לא פה ובכל החגים בשבילי זה לא חג", אמרה זהבה שאול ל-360, "מאז שלוטן התפטר אין מי שיעדכן אותנו. ראש הממשלה הבטיח בתוך שבוע למנות מחליף ועברו כבר כמעט חודשיים. היינו אצל ראש הממשלה והוא לא אמר לנו כלום רק 'אנחנו עושים' אבל הם לא עושים כלום. תראה, שלוש שנים עברו ואנחנו כאילו ב-20 ביולי 2014, כלום לא התקדם מאז. אנחנו שומעים ומקבלים דיווחים רק בתקשורת, מדינת ישראל כשלה. פניתי אישית לאבו מאזן וביקשתי שיעשה כל שצריך על מנת להחזיר את בני, כאמא לאבא. לא קיבלנו שום התייחסות".   

רוה"מ בנימין נתניהו

רוה"מ בנימין נתניהוצילום: עמית שבי פלאש 90

גורם מדיני ביקש להבהיר כי: "בערב יום כיפור, לפני עשרה ימים, פגש רה״מ נתניהו את משפחות שאול וגולדין, יחד עם מזכירו ‏הצבאי ועם ראש ענף נפגעים בצה״ל. ראש הממשלה עדכן את המשפחות ושמע אותן. נתניהו עוסק בכך ומחויב להשבת החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה. הוא מעלה את הנושא בכל פגישה מדינית, כפי שעשה לאחרונה עם הנשיא טראמפ ונשיא מצרים א-סיסי. בימים אלה מראיין ראש הממשלה נתניהו מועמדים לתפקיד, מתוך כוונה למנות בהקדם מתאם חדש". 

"זו בושה וחרפה שממשלת ישראל מזניחה את הטיפול בחיילי צה"ל הנעדרים. העיכוב הממושך במינוי המתאם מחריף את סבלן של המשפחות ופוגע בסיכוי להשבת הבנים. אם לא ימונה מתאם בימים הקרובים, תפנה משפחת שאול לבג"ץ כדי שיורה על כך", אמר עו"ד ישי שריד, שמייצג את משפחת שאול.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן