משחקי נבחרת הכדורגל ישודרו ביהודה ושומרון

לאחר שהתאחדות הכדורגל האירופית אסרה על תאגיד 'כאן' להעביר את משחקי נבחרת הכדורגל לאזורי יו"ש, ובעקבות כך הודיע התאגיד שהוא מוותר על המכרז לשידור המשחקים - נמצא הפתרון, בהתערבות ההתאחדות לכדורגל הישראלית

חדשות כיפה יהונתן קליין 23/10/18 12:59 יד בחשון התשעט

משחקי נבחרת הכדורגל ישודרו ביהודה ושומרון
נבחרת ישראל. משחקיה ישודרו ביו"ש, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

יש פתרון לשידורי הכדורגל ביהודה ושומרון. כזכור, איגוד הכדורגל האירופי (אופ"א) אסר על תאגיד השידור 'כאן', לשדר את משחקי נבחרת ישראל במוקדמות אליפות אירופה ואליפות העולם ביהודה מעבר לקו הירוק, כיוון שזכויות השידור בשפה הערבית שייכים לחברה קטארית. 

בעקבות כך הודיע תאגיד 'כאן' כי הוא מוותר על המכרז לשידור משחקי הנבחרת. "בחודשים האחרונים הדגשנו, הן בשיחות והן בכתב, כי לא נוכל להיענות לדרישתכם להבדיל אזורים כלשהם משאר ישראל", כתבו ב”כאן” לחברה האמריקאית המייצגת את אופ"א. "השירותים שלנו חייבים להתקבל גם באזורים אלה. הדגשנו גם את החשיבות הגדולה שלנו, כתאגיד שידור ציבורי המחויב לדוברי השפה הערבית, להכליל בהסכם גם את השידורים בערבית לאזורים אלה.
אמרתם לנו שבאופ"א צריכים לפתור את העניין עם מחזיקי הזכויות בשפה הערבית. עד היום לא קיבלנו תשובה וגם למדנו תוך כדי השיחות שיש מחזיק נוסף בזכויות אלה. מצב כזה של חוסר ודאות מונע מאיתנו לתכנן את השידורים קדימה, ולהתקשר עם ספונסרים לצורך משחקי הנבחרת, וזה גורם ל’כאן’ נזקים. לכן, בנסיבות אלה, אנחנו לא יכולים לחכות יותר לתשובות שלכם ומושכים את ידינו מהמכרז לזכויות השידור למוקדמות יורו 2020 ולמוקדמות מונדיאל 2022".

אולם בסופו של דבר נמצא הפתרון לפרשה. העיתון 'ידיעות אחרונות' מפרסם הבוקר (ג'), כי לאחר פעילות של בכירים בהתאחדות הכדורגל הישראלית, ושיחות עם אנשי אופ"א, נשלח חוזה חדש לתאגיד, ובו סעיף המאפשר לתאגיד לשדר בשתי השפות בכל השטח המוגדר כ'ישראל' ללא הגבלה - אך החוזה מותנה בהסכמה של 'כאן' לשידור במקביל של החברה הקטארית. כך שלמעשה הבעיה נפתרה. 

מ”כאן” נמסר בתגובה: "כאן דואגים לשידור ציבורי איכותי ושוויוני ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל לכל אזרחי ישראל, בכל מקום, וללא קשר לאזור מגוריהם - ושמחים לרכוש את זכויות השידור של משחקי נבחרת ישראל במוקדמות היורו והמונדיאל ולהביא לכלל אזרחי ישראל שידור פתוח ובחינם".

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדות פעלה ישירות מול אופ"א מרגע שהובא לידיעתה הקושי בסיכום על רכישת זכויות השידור. בשיחות של ראשי ההתאחדות עם מקביליהם באופ"א הוסכם כי יש להמשיך לפעול כעת ובעתיד בהתאם לכללים שהיו עד כה ויש בהם להבטיח שידור לכל אזרחי ישראל. אנו מודים לראשי אופ"א על עזרתם במציאת פתרון, שמונע פעם נוספת כל ניסיון לקשור בין כדורגל לפוליטיקה".