עקב הדרישה לא לשדר ביו"ש - התאגיד מוותר על זכויות השידור

לאחר הפרסום כי איגוד הכדורגל האירופי אוסר על התאגיד לשדר את משחקי נבחרת ישראל מעבר לקו הירוק - הודיעו ב'כאן' לחברה המפעילה את השידורים כי הם מוותרים על הזכויות; "מחויבים לכל אזרחי ישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין 08/10/18 10:48 כט בתשרי התשעט

עקב הדרישה לא לשדר ביו"ש - התאגיד מוותר על זכויות השידור
נבחרת ישראל. התאגיד מוותר על הזכויות, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר הפרסום אמש (א') כי תאגיד השידור 'כאן' לא יוכל לשדר את משחקי נבחרת ישראל בכדורגל בשטחי יהודה ושומרון, הודיע התאגיד לחברה האמריקאית CAA11, האמונה על מכירת זכויות השידור מטעם איגוד הכדורגל האירופי (אופ"א), כי הוא מוותר על המכרז לשידור משחקי נבחרת ישראל במוקדמות אליפות אירופה ומוקדמות אליפות העולם. כך פורסם ב'ידיעות אחרונות' בהמשך לפרסום אמש.

"בחודשים האחרונים הדגשנו, הן בשיחות והן בכתב, כי לא נוכל להיענות לדרישתכם להבדיל אזורים כלשהם משאר ישראל", נכתב אתמול מ”כאן” לחברה האמריקאית  המייצגת את אופ"א. "השירותים שלנו חייבים להתקבל גם באזורים אלה. הדגשנו גם את החשיבות הגדולה שלנו, כתאגיד שידור ציבורי המחויב לדוברי השפה הערבית, להכליל בהסכם גם את השידורים בערבית לאזורים אלה. אמרתם לנו שבאופ"א צריכים לפתור את העניין עם מחזיקי הזכויות בשפה הערבית. עד היום לא קיבלנו תשובה וגם למדנו תוך כדי השיחות שיש מחזיק נוסף בזכויות אלה. מצב כזה של חוסר ודאות מונע מאיתנו לתכנן את השידורים קדימה, ולהתקשר עם ספונסרים לצורך משחקי הנבחרת, וזה גורם ל’כאן’ נזקים. לכן, בנסיבות אלה, אנחנו לא יכולים לחכות יותר לתשובות שלכם ומושכים את ידינו מהמכרז לזכויות השידור למוקדמות יורו 2020 ולמוקדמות מונדיאל 2022".

ח"כ יואל רזבוזוב  (יש עתיד) ביקש לקבוע דיון דחוף בוועדת הכלכלה בכנסת בעקבות הדברים. "אף גוף שידור ישראלי לא יעשה איפה ואיפה בין אזרחי ישראל", הסביר רזבוזוב.

שרת התרבות והספורט מירי רגב פירסמה אף היא הודעה התוקפת את דרישת אופ"א. "את גבולות מדינת ישראל לא יקבעו ארגוני הספורט. הגיע הזמן שיפנימו שיהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אופ"א מבקיעה שער עצמי. השידור חייב לכלול את מאות אלפי אזרחינו המתגוררים ביהודה ושומרון".