"מרן הרב שטיינמן נשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי"

נשיא המדינה ספד למנהיג הפלג הליטאי ואמר כי "הסתלקותו מותירה היום תחושת יתמות עמוקה". הרב לאו: "העם היהודי כולו איבד הבוקר את את אחד מגדולי מנהיגיו הרוחניים בדורות האחרונים". ברקת: "כל חייו עסק בתורה, חי בצניעות מופלגת ונשא על כתפיו את עול הציבור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/12/17 09:41 כד בכסלו התשעח

"מרן הרב שטיינמן נשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי"
"אבדה לעם היהודי כולו". הרב שטיינמן זצ"ל, צילום: פלאש 90. יעקב נאומי

במערכת הציבורית ספדו היום (ג') לאחד מגדולי רבני המגזר החרדי, ומי שנחשב למנהיג הרוחני של הפלג הליטאי,הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן שהלך לעולמו הבוקר בגיל 104 לאחר שלקה בדום לב. 

"מרן הגאון הרב שטיינמן היה מנהיג שנשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי", אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שהוסיף כי הוא היה "ענק תורני ומורה דרך שהכווין וניתב את חייהם של אלפים ורבבות".

עוד הוא אמר כי "למרות עמדותיו הנחרצות הוא ידע להעביר את מסריו, בנועם, ברכות ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי". הנשיא סיפר שבפגישה האחרונה שהייתה לו עמו, "זכיתי להתוודע לנצר ייחודי של היהדות הליטאית המפוארת. הרב היה מתמיד עצום, גאון בתורה, טוב עין וטוב לב, עשיר בניסיון חיים ובא בימים. אדם שחכמתו הייתה שנייה רק לענוונותו. הרב שטיינמן התווה דרך לאינספור יהודים והסתלקותו מותירה היום תחושת יתמות עמוקה. יהי זכרו ברוך".

הנשיא ריבלין

הנשיא ריבליןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר כי "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש". לדבריו, "הסתלקותו של הרב שטיינמן היא אובדן לדור כולו, של מיליוני יהודים בארץ ובעולם, של אלו שהכירו אותו ואלו שפחות.  הוא היה מנהיג הדור שהגן על הדור כולו בתפילתו ודאגתו לכלל".

עוד הוא ציין  כי "נכנסתי אל מרן ראש הישיבה מספר רב של פעמים להכרעות גורליות, הצלילות, עוצמת המחשבה וההנהגה המפוקחת בדרך התורה עם הבנה עמוקה של נבכי החיים והתמודדויות שונות של חיינו, היו בלתי נשכחים, הרב שטייינמן היה מנהיג של אחד בדור". לסיום הוא אמר כי "העם היהודי כולו איבד הבוקר את את אחד מגדולי מנהיגיו הרוחניים בדורות האחרונים".

גם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הספיד את הרב שטיינמן ובשם העירייה, חברי מועצת העיר והתושבים הוא אמר כי הם "מבכים את פטירתו של מרן הגאון רבי אהרן ליב שטיינמן זצ"ל". ברקת ציין כי "הרב שטיינמן היה למנהיג ומורה רוחני דגול לרבבות רבות, ובהם תושבי ירושלים והעולם היהודי בתפוצות". 

לדבריו, "הרב שטיינמן פעל בכל שנותיו מתוך מסירות לעם ישראל ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי. כל חייו עסק בתורה, חי בצניעות מופלגת ונשא על כתפיו את עול הציבור אותו הנהיג ברמה. העיר ירושלים משתתפת באבל הכבד ומביעה צער עמוק בהסתלקות זקן מנהיגי הדור ועולם התורה יהי זכרו ברוך".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי "בערב חג האורים עם ישראל נפרד בכאב מאחד מגדולי התורה הבולטים שבדור, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. אורו לא כבה, שכן העמיד תלמידים הרבה  ואת עולמו הרוחני, דרך אמונתו ומחשבותיו יצק לתוך עשרות ספרים שהפכו לנכס צאן ברזל בארון הספרים היהודי. תנחומי למשפחתו ולציבור הרחב".

ילוו את הרב בדרכו האחרונה. מתפללים לרפואת הרב שטיינמן

ילוו את הרב בדרכו האחרונה. מתפללים לרפואת הרב שטיינמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר כי הם אבלים על לכתו של "שר וגדול בישראל, הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן זצ"ל, שהיה שריד לדור דעה, הגדיל תורה בישראל והיה מופת לרבים בהתמדתו ובמסירות נפשו על התורה. המקום ינחם את אוהביו ותלמידיו הרבים. יהי זכרו ברוך".

ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר: "מפלגת האיחוד הלאומי כואבת את פטירתו של גדול הדור, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. 104 שנים מלאות בחינוך, בהפצת תורה, בפסיקת הלכה, ובהנהגה מתוך אהבה עצומה לעם ישראל. הרב שטיינמן, העמיד הרבה תלמידי חכמים בדורנו, נלחם על כבודה של השבת, ירושלים ונושאים רבים שהשפיעו על החברה הישראלית. דמותו היוותה חיבור משמעותי בין חלקי העם. יהי זכרו ברוך".

מתנועת התעוררות בירושלים נמסר כי הם מרכינים ראש הבוקר ומשתתפים בצערו הכבד של עם ישראל והציבור החרדי בפרט על פטירתו של הרב שטיינמן זצ״ל. הרב שטיינמן היה מגדולי המנהיגים הרוחניים בדורנו והנהיג בצניעות ובעוז יחדיו ציבורים שלמים. מורשתו ההלכתית והעוצמה התורנית שאפשרה לרבים בציבור החרדי להשתלב תלווה את עם ישראל עוד שנים רבות. אנו שולחים את תנחומינו לבני משפחתו, תלמידיו וכל מוקירי זכרו".

הלווית הרב שטיינמן תתקיים היום בשעה 12:00 בבית העלמין שברחוב חזון איש בבני ברק. ממשטרת ישראל נמסר כי היא "נערכת לסגירת כבישים בצירים העוקפים את העיר בני ברק. צפויים עומסי תנועה כבדים  בציר ז'בוטינסקי, כביש 4 וכביש 5.  משטרת ישראל תעדכן את הציבור באמצעי התקשורת באופן שוטף לגבי הסדרי  תנועה ועומסים. כמו כן ניתן יהיה לקבל מיידע נוסף שאינו חירום במוקד 110 של משטרת ישראל".