מסמך של מועצת בנימין חושף: אלה פערי הביטחון שיובילו לפיגוע הבא

פתיחת צירים שעזרו למחבלים, מחסור בתאורת כביש, ובעיות בקליטה סלולרית. מסמך חדש שהועבר לחברי הבית היהודי, והגיע לידי 'כיפה', העלה את הפערים שמסכנים את חיי התושבים. ראש המועצה: "לא צריך לראות חיילים הרוגים בצמתים כדי להבין שזה יכול לקרות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/12/18 15:39 יא בטבת התשעט

מסמך של מועצת בנימין חושף: אלה פערי הביטחון שיובילו לפיגוע הבא
זירת הפיגוע בגבעת אסף, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

פיגועי הירי הרצחניים שאירעו בתקופה האחרונה בתחומי המועצה האזורית מטה בנימין, הציפו בעיות רבות במרכיבי הביטחון השונים שהקלו על פעולת המחבלים. במסמך שהועבר לחברי הכנסת ושרי הבית היהודי, אשר הגיע לידי 'כיפה', עלו הפערים שאי הסדרתם עלול לעלות בחיי אדם נוספים.

המסמך שהופק על ידי לשכת ראש המועצה, ישראל גנץ, נמסר לחברי הבית היהודי בזמן ישיבת הסיעה שנערכה בגבעת אסף בתחילת השבוע, ובו פורטו על החוסרים המשמעותיים שבאזור.

חברי הבית היהודי בגבעת אסף

קיבלו את רשימת הבעיות. חברי הבית היהודי בגבעת אסףצילום: הותר לשימוש

אחד הפערים המרכזיים שצוינו במסמך, הוא פתיחת שני כבישים לתנועת כלי רכב פלסטינים. מדובר בציר "הודו" הנמצא צפונית לעפרה, שבאמצעותו נמלטו המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בצומת הישוב אשר הוביל לרציחתו של התינוק עמיעד ישראל איש-רן. הציר השני הוא כביש 446, בין בית אל לפסגות, שדרכו הגיעו מבצעי הפיגוע בצומת גבעת אסף ובהמשך נמלטו. במועצה דרשו מאנשי הבית היהודי לפעול לסגירת שני הכבישים.

נושא נוסף שעלה הוא תאורת הכבישים שנטען כי היא לקויה או כלל לא קיימת. בין האזורים שעדיין אין בהם תאורה ניתן לציין את כביש 437 בין מישור אדומים לחיזמה, כביש 463 בין טלמון לצומת נילי וחלקים מכביש 60 שסמוך אליו אירעו שני הפיגועים האחרונים.

במועצה הצביעו גם על בעיית קליטה סלולרית חמורה במספר מקומות בשטחם, לרבות צומת גבעת אסף, ובחלק מכביש 60. כמו כן נכתב "מערכת המצלמות בעפרה מיושנת", נושא שקיבל ביטוי בפיגוע האחרון באזור.

ישראל גנץ

ישראל גנץצילום: יח"צ

"המחסור האדיר שיש כיום במרכיבי ביטחון בישובים הוא מחדל", טען גנץ, "במיוחד בתקופה רגישה כל כך כשיש מקרים רבים של זריקות אבנים ובקבוקי תבערה, הבערות צמיגים ופיגועי ירי". לדבריו, "המציאות היום היא לא כזו שמאפשרת אורח חיים בריא ותקין. לכן אנחנו מצפים שמערכת הביטחון והממונים עליה יפעלו בהקדם לתיקון המצב ותקצוב הנושא כראוי".

עוד הוא אמר כי ראשי הרשויות "לא צריכים לראות חיילים הרוגים בצמתים כדי להבין שזה יכול לקרות.  אנחנו דורשים מהדרג המדיני לפעול ולהגיע לאפס פיגועים ולאפשר לתושבים לנסוע בכבישים בבטחה. היום מדברים על קיצוץ במערכת הביטחון, ומישהו החליט שתושבי יהודה ושומרון ישלמו יותר על ביטחון. אנחנו לא מתכוונים לעבור על זה לסדר היום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן