אחרי הפרישה: 7 מפורסמים שיכולים להחליף את אבשלום קור בהצלחה

מכתב הפרישה המפתיע של המנחה המיתולוגי מהגשת חידון התנ"ך העולמי לנוער, הצית מחדש את בורסת השמות למחליף. כזכור, הסאגה עלתה בעבר אבל קור חזר לתפקידו אחרי הפסקה של שנה | אלה הנשים והגברים שיכולים למלא את המשבצת הנחשקת

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 14:42 כא באדר ב'

אחרי הפרישה: 7 מפורסמים שיכולים להחליף את אבשלום קור בהצלחה
קור, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אבשלום קור, המנחה המיתולוגי של חידון התנ"ך העולמי לנוער שמתקיים ביום העצמאות, הודיע אתמול (ד') על פרישה מתפקיד, אחרי 34 שנה. לוואקום שיישאר אחרי עזיבתו של קור, טרם ידוע מי ייכנס, אז כדי להקל על בחירת המחליף, הכנו רשימת של אנשים ונשים מגוונים שיכולים להיכנס לנעליו של המנחה הוותיק. מה דעתכם?

1. עמוס תמם

משנה לשנה התנ"ך פחות מעניין את בני הנוער, והחשיפה המועטה לאבות הקדושים מגיעה, אם בכלל, מסרטוני היהודים באים עם כל הכבוד לאבשלום קור, ויש כבוד. הגיע הזמן להחזיר לריאליטי היהודי הראשון מנחה שבני הנוער מכירים. עמוס תמם שכובש כל סדרה ישראלית בסערה ומככב גם בשלטי חוצות הוא בדיוק האיש הנכון, עם פופולאריות עצומה, חיבור למסורת ויכולות הנחיה נדירות. והיי, מאז העונה האחרונה של סרוגים אנחנו מתגעגעים לראות אותו על המסך עם כיפה.

שחקן המשנה הטוב ביותר. עמוס תמם

 עמוס תמם צילום: איציק בירן ואלירן אביטל

2. עופר חדד

הסרוגים הטובים כבר מזמן בתקשורת, אבל הראשון שעשה את זה כמו שצריך וכבש גם את עמדת ההנחיה הוא עופר חדד שמוביל את התכנית 'שלוש' בחדשות 12. בוגר תנועת בני עקיבא ובוגר ישיבת ההסדר בעתניאל, שתנ"ך הוא אחד מאבני היסוד שלה. חדד הוא מנחה מקצועי, רהוט ודתי, אין מתאים ממנו להיכנס לנעליו של אבשלום קור.

עופר חדד. מזל טוב

עופר חדד. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

3. גאולה אבן-סער

העיתונאית והמגישה גאולה אבן יכולה להגיע לתפקיד עם עשרות שנות ניסיון ויכולת מקצועית שאין לכל אחד, מעבר למסר החשוב בהבאת אישה לא דתיה לתפקיד, אין ספק שהיא אחת מהנשים המוכשרות בישראל בכל הנוגע להנחיה. אבן גם נשואה לשר גדעון סער שלו ולתנ"ך יש רומן ארוך, כשר חינוך סער קידם את לימודי התנ"ך ואף הגיע לסיורים ביו"ש כשהתנ"ך בידו, גאולה מגיעה מהמקום הנכון ותעשה כבוד לאירוע המסורתי.

4. סיוון רהב מאיר

6 שנים חלפו מאז הוכרז כי אשת התקשורת תחליף את אבשלום קור, אך זו באצילותה הרבה ויתרה על התפקיד כשהבינה כי המנחה המיתולוגי פוטר בהודעת SMS, סליחה, במסרון. אין דמות מתאימה יותר מרהב-מאיר, שעסוקה ביום יום בהנגשת היהדות לעולם המערבי והמתקדם, יחד עם הקשר ההדוק ליהדות התפוצות והא-מגזריות שלה, היא האישה הנכונה ובזמן הנכון.

סיון רהב-מאיר

סיון רהב-מאיר, צילום: יוסי רוזנבוים

5. עדן הראל

המנחה ואשת הבידור, שכבר הייתה ב-MTV ואחרי נישואיה לעודד מנשה חזרו בתשובה, נחשבת לאחת הדמויות האהובות בישראל, בעיקר בשל חוסר ההתחכמות והרצון ללמוד שהיא מפגינה. לפני 4 שנים היא נתנה את קולה לסרט האנימציה הישראלי "אגדת המלך שלמה", דבר שנותן לה נקודה משמעותית בכל הקשור להנחיית חידון התנ"ך.

עדן הראל,

עדן הראל, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

6. עקיבא נוביק

העיתונאי הסרוג עקיבא נוביק אומנם מתמקד בתחום הפוליטי, אבל מי שעוקב אחרי התכניות הרבות בהן הוא משדר, יכול להבחין בשלל ביטויים תנ"כיים ושליטה בספר הספרים. נוביק הוא סרוג, צעיר, ומנחה שיודע לקחת תחרות ישנה ולהפיח בה חיים, שימו לב מה הוא עשה לאירווויזיון, אין ספק שהוא יכול להחיות את חידון התנ"ך ולהכניס קצת בדיחות בין שלל המלמולים של הנבחנים המובכים.

עקיבא נוביק

עקיבא נוביק צילום: יפעת קלמר

7. מוריה קור

בהשראת סיפורי התנ"ך, אין מתאים יותר ממישהי שתמשיך את מלוכת אביה ואף תשדרג אותה. אשת התקשורת, העיתונאית והסאטריקנית, ידועה בלשונה המושחזת ויכולתה להחזיק סיטואציות מורכבות, שחידון התנ"ך, עם חבורת נערים ונערות שדוברים שפות שונות, זאת בדיוק הסיטואציה שדורשת הנחייה קלילה. ולמקרה שחששתם, באוזניה היא תקבל הנחיות לשוניות מהאב, שיידאג שבתו לא תתבלבל באותיות בג"ד כפ"ת. 

מוריה קור, תמשיך את מורשת האב?

מוריה קור, תמשיך את מורשת האב? צילום: Moshe Shai/FLASH90