חברי הכנסת החרדים: עבודות ברכבת בשבת יביאו לפירוק הקואליציה

רכבת ישראל מתכננת עבודות תחזוקה בשבת הקרובה, שלטענתה, לא ניתן לדחותן. ממש לפני פגישה מתוכננת עם ראש הממשלה, יוצאים החרדים באיום להפיל את הממשלה אם העבודות אכן יתבצעו בשבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/17 20:14 ד בכסלו התשעח

חברי הכנסת החרדים: עבודות ברכבת בשבת יביאו לפירוק הקואליציה
יממש את האיום? השר ליצמן, צילום: פלאש 90

הערב מתוכננת פגישה בין ראש הממשלה נתניהו לנציגי המפלגות החרדיות בכנסת. לפני הפגישה  מאיימים הח"כים החרדים כי הם דורשים שלא יתקיימו עבודות ברכבת ישראל בשבת,או שהקואליציה תפורק על ידם.

המטרה המקורית של הפגישה בין נתניהו לחרדים הייתה לדון באירועי השבת האחרונה. ליצמן כבר הציב לראש הממשלה איום מפורש בשיחת טלפון בההציב אולטימטום ואמר כי יתפטר מהממשלה אם יתקיימו העבודות.  כפתרון של הרגע האחרון הוחלט כי עובדים שאינם יהודים יבצעו את עבודות התשתית ביום שישי האחרון.

גורמים בסיעות החרדיות אמרו כי היום התקבלו שוב הודעות מרכבת ישראל על כך שמתוכננות בשבת עבודות המתקיימות ארבע פעמים בשנה ולא ניתן לדחות אותן. מיד עם היוודע הדבר החלו החרדים לערוך בדיקות משלהם בניסיון לברר עד כמה העבודות דחופות, ובמקביל החלו התייעצויות ארוכות במשרד העבודה והרווחה, משרד ראש הממשלה ומשרד התחבורה על מנת למנוע את המשבר. 

 

החרדים הבהירו כי הם רוצים לשמור על השבת בכל מקרה שבו לא מדובר בפיקוח נפש. "אלו לא בעיות פוליטיות", אמרו החרדים. "הקואליציה פשוט לא תוכל לשרוד חילול שבת".

אורי קידר, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" מסר: "עכשיו כבר ברור שההצגה הזו הולכת להימשך. משבת לשבת הממשלה מציגה לציבור מצג שווא של משבר וכעבור כמה דקות באורח פלא מוצאת לו פיתרון. ואם מניחים רגע את הספין הזה בצד, כהרגלו בקודש את נתניהו לא מעניין שמדינת ישראל של 2017 צריכה רכבת מתפקדת ומשק מתפקד, וכך במשך כבר למעלה משנה מתנהל בהתאם לשיקולים פוליטיים צרים – ומשבית בזו אחר זו את תחנות הרכבת במהלך השבוע – גם במחיר של חיי אדם, משק משותק, וכבישים סתומים. אנחנו סומכים על הציבור הישראלי שיבוא חשבון עם מי שלא רואה אותו ממטר".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן