בדרך לבחירות? השר ליצמן התפטר מהממשלה

שר הבריאות התפטר לאחר שאושר לרכבת ישראל לבצע עבודות חיוניות בשבת הקרובה. השר כץ: "אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/11/17 11:30 ו בכסלו התשעח

בדרך לבחירות? השר ליצמן התפטר מהממשלה
יממש את האיום? השר ליצמן, צילום: פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן מיהדות התורה התפטר היום (שישי) מהממשלה בעקבות ההחלטת שר העבודה והרווחה חיים כץ לאשר לרכבת ישראל לבצע עבודות חיוניות בשבת הקרובה

יש לציין כי למרות התפטרותו של ליצמן, שעשה זאת בבהוראת האדמו"ר מגור, מפלגת יהדות התורה תישאר בקואליציה ונכון לעכשיו אין סכנה מיידית שהממשלה תתפרק.

מוקדם יותר החליט השר כץ מהליכוד לאשר לאנשי הרכבת לעסוק בעבודות בשבת כשהתנאי הוא שמדובר בעבודות שביצוען בימי חול עלול להוביל לפיקוח נפש ''לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי", הוא אמר, "אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש". לדבריו, "החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך".

חיים כץ

אישר עבודות חיוניות בשבת. חיים כץצילום: Kobi Gideon / FLASH90

בתנועת 'ישראל חופשית' בירכו את המהלך של ליצמן וטענו כי מדובר בניצחון במאבק מול החרדים, "אנחנו מברכים על התפטרותו של ליצמן. זהו ניצחון של הרוב הישראלי אשר לא מוכן לשלם בגופו ובאיכות חייו למול כפייה דתית דורסנית. הציבור הוכיח שהוא יודע למחות. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תאפשר חיים מאוזנים בהם יש חופש דת, וחופש מדת. עם זאת, יש לנו חשש שמדובר בחרדיבלוף מכיוון שיהדות התורה נשארת בקואליציה ולכן נמשיך לעקוב מקרוב - האם יש כאן מהלך אמיתי".