מי יהיה ראש העיר? כינוס רבני הציונות הדתית בירושלים

25 רבני השכונות מתעדכנים על פרטי המשא ומתן שנערך בין סיעת הבית היהודי למועמדים לראשות העירייה. ההתלבטות: המועמד החילוני שמפרגן לציונות הדתית או המועמד הדתי שנתמך על ידי החרדים? על הפרק: זהות הרב הראשי של ירושלים

חדשות כיפה מירב כהן 04/11/18 18:26 כו בחשון התשעט

מי יהיה ראש העיר? כינוס רבני הציונות הדתית בירושלים
ברקוביץ וליאון, צילום: רפי קוץ, יונתן זינדל פלאש 90

 25 רבני השכונות ומובילי דעה ירושלמים בציונות הדתית מתכנסים כעת להכריע מי יהיה ראש העיר הבא של ירושלים ומה עולה במשא ומתן הקואליציוני שעורכת יו"ר הבית היהודי, חגית משה. 

משה ליאון ועופר ברקוביץ' מתמודדים על לבם של הירושלמים בסיבוב השני, בו יוכרע מי יהיה ראש העיר הבא של ירושלים. הציונות הדתית מתלבטת באיזה מועמד לתמוך. משה ליאון מגדיר את עצמו בן הציונות הדתית כשעל ראשו מתנוססת בגאון כיפה סרוגה. אולם בישיבות מקדימות שנערכו עם יו"ר הבית היהודי בירושלים, חגית משה, נראה שהוא מעדיף את הציבור החרדי. ליאון נתמך על ידי דגל התורה וש"ס ומאדיר את מקומם של החרדים בקואליציה הירושלמית ומשאיר לסרוגים "פירורים". מוקדם יותר הבוקר 'התפוצצה' פגישה בין משה לליאון, אחרי שהמשא ומתן לא התקדם. 

לעומתו עופר ברקוביץ', המשווע לקולות לדתיים, מפגין פתיחות גדולה יותר לציונות הדתית ורוצה בקרבתה של סיעת הבית היהודי.

כינוס רבני הציונות הדתית

כינוס רבני הציונות הדתיתצילום: יח"צ

השאלה המרכזית שעל הפרק: מי יהיה הרב הראשי של ירושלים?החרדים מפצירים בליאון לתת להם את הסמכות לקבוע את זהותו של הרב, שקרוב לוודאי יהיה חרדי. הבית היהודי רוצים רב בן הציונות הדתית- עופר ברקוביץ' נעתר לבקשת הסיעה הסרוגה. בנוסף ברקוביץ' התחייב למשה שתהיה סגנית ראש העיר, תחזיק בתיק הכספים ובמורשת ירושלים. ליאון לעומת זאת לא מוכן להתחייב על דבר. 

המשא ומתן למיסוד הקואליציה מתקדם אך נראה שרבני השכונות מעדיפים מועמד דתי. ברקוביץ', המועמד החילוני, נתפס כמועמד שיטשטש את הסטטוס קוו העדין המתקיים בעיר הקודש, ויפתח מקומות בילוי בשבת. משה צפויה לעדכן את הרבנים בפרטי המשא ומתן ולגייס אותם לטובתו של ברקוביץ', בהוראתו של שר החינוך בנט, שיתקשה לתמוך במועמד של ליברמן, משה ליאון. 

מתלבטים עד שיצא עשן לבן

מתלבטים עד שיצא עשן לבןצילום: יח"צ

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן