בשיא הסערה מול שטרן: מיצג מחאה חדש נגד מירי רגב

בובה בדמותה של שרת התרבות והספורט, הוצבה בכיר הבימה בתל אביב כשלצדה מראה עם הכיתוב: "לב האומה". מיצג המחאה הונח בשיאו של העימות בינה לבין ח"כ אלעזר שטרן. רגב: "תודה לך איתי זלאייט, שהצבת מראה 'בלב האומה' בכיכר הבימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/18 08:13 ל בחשון התשעט

בשיא הסערה מול שטרן: מיצג מחאה חדש נגד מירי רגב
המיצג בלב תל אביב, צילום: Miriam Alster/FLASH90

זו מתחילה להיות אופנה: לאחר הבובות והמיצגים בגנות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור, הבוקר (חמישי) הגיעה תורה של שרת התרבות והספורט, מירי רגב, להיות מוצגת בדמות בובה בכיכר הבימה בתל אביב.

במיצג הוצב פסל בדמותה של רגב מול מראה ולצדה נכתב: "לב האומה". מי שהציב אותו, לטענת השרה, הוא אית זלאייט שככל הנראה לא אוהב את התנהלותה וביקש למחות על כך. כמו כן, לא ידוע אם יש קשר בין הבובה שהוצבה לסערה סביב דבריו של ח"כ שטרן כלפי רגב.

הבובה בדמותה של מירי רגב

הבובה בדמותה של מירי רגבצילום: Miriam Alster/FLASH90

בקיץ שעבר, הונח פסל שדימה את השופטת לשעבר נאור, ברחבת בית המשפט העליון בירושלים, זאת כמחאה על פסיקותיה השונות. מציבי הפסל עשו זאת בהיחבא, אך לבסוף נודע כי מי שעשו זאת היו פעילת המאבק למען דרום תל אביב, מאי גולן, ןתנועת 'דרך חיים'. מספר חודשים לפני כן פורסם ב'בצלאל' מיצג ובו תמונה של ראש הממשלה נתניהו לצד חבל תליה.

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה לפסל בתגובה: "תודה לך איתי זלאייט, שהצבת מראה 'בלב האומה' בכיכר הבימה. בשלוש השנים האחרונות אכן עסקתי רבות בהצבתה של מראה מול עולם התרבות הישראלי. מראה שחשפה את הדרתם של ציבורים שלמים ואת 'הפטרונות' של מי שחשבו את עצמם עד כה 'בלב האומה'. ובכן, העם, על כל חלקיו, הוא המראה שלי. עקרונות הצדק התרבותי הוא מה שמשתקף לנגד עיניי לנוכח אגדת שלגיה והאמירה האלמותית 'מראה, מראה שמעל הקיר, מה הן העוולות המכוערות ביותר בעיר?'".