ממניחי הפסל של השופטת נאור: מאי גולן מדרום תל אביב

גולן נקטה בפעולת המחאה יחד עם תנועת 'דרך חיים' על רקע פסיקת בג"ץ בנושא המסתננים. "אנחנו חיים תחת עריצות שלטונית של שופטי בג"ץ ובראשן מי שעשתה עינוי דין חמור - השופטת מרים נאור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/08/17 10:58 ט באלול התשעז

ממניחי הפסל של השופטת נאור: מאי גולן מדרום תל אביב
מחאה על פסיקת בג"ץ. מאי גולן, צילום: פלאש 90. תומר נאומבורג

פסלה המוזהב של השופטת מרים נאור, הוצב הלילה (חמישי) ברחבת בית המשפט על ידי תנועת 'דרך חיים' ועמותת 'העיר העברית', כך נחשף לפני זמן קצר.

תנועת דרך חיים, הפועלת "למימוש החזון של מדינה יהודית", מנהלת בחודשים האחרונים קמפיין תחת הכותרת "די לדיקטטורה של בג"צ". הצבת הפסל היתה בשיתוף פעולה עם עם מאי גולן, יו"ר עמותת העיר העברית למען תושבי השכונות בדרום ת"א.

גולן, הפעילה רבות למען תושבי דרום תל אביב ונאבקת בתופעת המסתננים, קשרה בין פסיקת בג"ץ השבוע בנושא האיסור לכלוא שוהים בלתי חוקיים לזמן בלתי מוגבל למחאה שביצעה הלילה. "בפעם אחרונה שבדקתי מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית", היא אמרה והוסיפה כי "הבעיה היא שבפועל אנחנו חיים תחת עריצות שלטונית של שופטי בג״צ ובראשן מי שעשתה עינוי דין חמור - השופטת מרים מאור".

לכן היא החליטה בשיתוף 'דרך חיים', "שמן הראוי להעמיד את פסל הזהב של מי שהחליטה שרק היא תנהל את המדינה הזאת בפועל - נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. הגיע הזמן לשחרר אותנו משלטון הבג״צ שמשליט אג'נדה שמאל קיצונית על אומה שלמה. הגיע הזמן להוציא את המסתננים מתוכנו ולא לתת לפסל הזהב להמשיך ולשלוט בנו. הגיע הזמן שנבחרי הציבור שנבחרו ע״י העם ולא בשיטת הסניוריטי, יהיו אלה שינהיגו את אזרחי ישראל ויישמו מנהיגות וריבונות אמיתית ולא יתכננו כל פעולה הכי קטנה לפי הקריטריונים של האם זה יעבור או לא יעבור את מבחן בג״ץ של נאור וחבריה".

פסלה של השופטת נאור בבית המשפט העליון

פסלה של השופטת נאור בבית המשפט העליוןצילום: ללא קרדיט

פסל זהב בדמותה של נשיאת בית המשפט העליון בירושלים מרים נאור, נחשף הבוקר על ידי מאבטחי המתחם ולמקום הוזמנה משטרת ישראל שדיווחה כי בפעילות שגרתית של ניידות באזור האירוע נצפו מספר חשודים שיתכן שקשורים להצבת הפסל. מאחר ובשלב זה לא עולה חשד לביצוע עבירה פלילית בעצם הנחת הפסל, הם שוחררו במקום ופרטיהם הועברו לגורמי הרשות המקומית להמשך טיפולם".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, צייץ על האירוע בחשבון הטוויטר שלו ואמר כי "הדיווחים על 'חקירת המשטרה' בנוגע להצבת הפסל ליד בית המשפט העליון אכן מצריכים הסבר מטעם המשטרה איזו עבירה נחקרת שם בדיוק ומה נבדק. לא כל מיצג מחאה מצדיק חקירה ובטח לא מיצג שאינו קורא לאלימות או ממחיש פעולה אלימה".

עיריית ירושלים מפנה את הפסל

עיריית ירושלים מפנה את הפסלצילום: אברהם שפירא

מתנועת 'דרך חיים' נמסר כי "בג"צ והנשיאה נאור מנותקים מהעם", אמרו בתנועה והוסיפו כי "על אף שמדינת ישראל היא כביכול מדינה דמוקרטית, נמצא היום השלטון בפועל בידי ביהמ"ש העליון וזאת מבלי שאי פעם נשאלה דעתו של העם בעניין. בג"צ נטל לעצמו סמכויות לא לו במה שמכונה, ובצדק, "מהפכה" חוקתית".

לדבריהם, "בג"צ מתערב פעם אחר פעם בהחלטות נבחרי הציבור, השבוע זה חוק המסתננים, בפעם הבאה זה יהיה חוק ההסדרה וחוקים נוספים. כמו בכל דיקטטורה חשבנו שגם בישראל ראוי שיעמוד פסל של השליט ברחובה של עיר. הגיע הזמן שנבחרי הציבור יתעוררו, אנו קוראים לרה"מ, לשרים ולחברי הכנסת, שהשבוע התבטאו כנגד פסילת החוק, במקום לפזר הבטחות, ופתרונות מקומיים לבעיות העולות משלטון בג"צ, לחתור אחת ולתמיד לטיפול שורש אשר יסדיר את יחסי בג"צ והכנסת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן