אוהדי כדורגל בישראל וסטודנטים בניו יורק: לא שוכחים את אורי אנסבכר

נגעה בכולם: באצטדיון טדי הריעו אלפי האוהדים לזכרה של בת השירות הלאומי שנרצחה על ידי מחבל, ובאוניברסיטת קולוביה הדליקו סטודנטים ישראלים נרות והסבירו לעוברי אורח על פועלה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 12/02/19 07:12 ז באדר א'

אוהדי כדורגל בישראל וסטודנטים בניו יורק: לא שוכחים את אורי אנסבכר
זוכרים את אורי. היוזמה בקמפוס האוניברסיטה, צילום: אופיר דיין

לפני כשבוע נרצחה באכזריות אורי אנסבכר הי"ד, סמוך למקום שבו התנדבה במסגרת השירות הלאומי בירושלים, ויוזמות שונות לזכרה צצות בישראל וגם מעבר לים.

באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק הניחו הלילה (ג') בשדרה המרכזית של הקמפוס את דגל ישראל לצד תמונת הנרצחת, ובנוסף הדליקו נרות לזכרה וכתבו מספר פרטים עליה ועל פעילות ההתנדבות שלה בישראל.


(צילום: ארגון סטודנטים תומכי ישראל באוניברסיטת קולומביה)

עוברי אורח מתרשמים מיוזמת הזיכרון

עוברי אורח מתרשמים מיוזמת הזיכרוןצילום: אופיר דיין

מי שעמדה מאחורי היוזמה היא ראש ארגון סטודנטים תומכי ישראל באוניברסיטה, אופיר דיין, שאמרה כי "אנשים פה אמנם עסוקים, אבל אם הם יעצרו וישמעו מעט על אורי, שנרצחה על ידי מחבל פלסטיני, אולי המצב ישתנה".

יוזמה נוספת נרשמה שלשום במשחק שבין בית"ר ירושלים למכבי חיפה שנערך באצטדיון טדי בבירה. בדקה ה-19, לאור ציון גילה של הנרצחת, קרא הכרוז לקהל להיעמד על רגליו ולכבד את אורי במחיאות כפיים במשך דקה. כ-20 אף אוהדים משתי הקבוצות מילאו את הבקשה וכיבדו את זכרה של אנסבכר.

https://www.facebook.com/1709200075967555/videos/370131580235252/

אנסבכר. תושבת תקועה, נרצחה ביום חמישי שעבר על ידי תושב חברון, ערפאת ארפאעיה, ששיחזר את מעשה הרצח בפני החוקרים והובא להארכת מעצר. השב"כ אישר השבוע כי מדובר ברצח על רקע לאומני וכוחות צה"ל מיפו את בית משפחת המחבל, לקראת אפשרות להריסת הבית.