השב"כ אישר: רצח אורי אנסבכר - אירוע טרור

השב"כ מאשר כי המחבל שרצח את אורי אנסבכר הי"ד עשה זאת על רקע לאומני. הוא קשר עצמו לרצח ושיחזר אותו. כוחות צה"ל מיפו את ביתו כהכנה לקראת הריסתו. ראש הממשלה ערך ביקור ניחומים בבית המשפחה בתקוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/19 20:12 ה באדר א'

השב"כ אישר: רצח אורי אנסבכר - אירוע טרור
אורי אנסבכר הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

אם למישהו עוד היה ספק. על פי הודעת שירות הביטחון הכללי הערב (א'), מחקירתו בשב"כ של עראפת ארפאעיה, המחבל החשוד ברציחתה של אורי אנסבכר הי"ד, עולה כי הרצח בוצע ממניע לאומני.

על פי ההודעה, במהלך חקירתו שיחזר המחבל את הרצח בפני חוקרי השב"כ והמשטרה וקשר עצמו באופן מובהק למקרה. חקירתו של המחבל נמשכת ופרטי החקירה נמצאים תחת צו איסור פרטים.

ערפאת ארפאעיה, פלסטיני בן 29, תושב חברון. נעצר במהלך השבת. מחקירתו בשב"כ עולה כי בבוקר הרצח, ביום חמישי האחרון, יצא מביתו בחברון כשברשותו סכין ועשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה הסמוך לירושלים. ערפאת צעד לכיוון היער, שם הבחין באורי הי"ד, תקף ורצח אותה. 

הערב ערך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניחום אבלים בבית משפחת אנסבכר בתקוע, ועדכן את בני המשפחה על ההתקדמות בחקירה. כך מסרה לשכתו. אמש התקיימה בכיכר רבין בתל אביב הפגנה בעקבות רצח אורי אנסבכר הי"ד. בהפגנה נשמעו קריאות לנקמה בעקבות הרצח. כוחות צה"ל מיפו את ביתו של המחבל כהכנה לקראת הריסתו, אך טרם יצא הצו המורה להרוס את הבית.