הוארך מעצרו של החשוד ברצח אורי אנסבכר הי"ד

מעצרו של ערפאת ארפאעיה, החשוד ברצח הצעירה בת ה-19 הוארך בעשרה ימים. אמש הודיע שב"כ כי ארפאעיה, בן 29, הודה כי ביצע את המעשה ממניע לאומני ואף שיחזר אותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/19 15:53 ו באדר א'

הוארך מעצרו של החשוד ברצח אורי אנסבכר הי"ד
ערפאת ארפאעיה, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לבית משפט השלום הובא היום (ב') ערפאת ארפאעיה, החשוד ברצח הנערה אורי אנסבכר הי"ד מתקוע בעין יעל שבירושלים. בתום הדיון החליט בית המשפט להאריך את מעצרו בעשרה ימים.

אמש הודיעו כוחות הביטחון כי מחקירת ארפאעיה, תושב חברון בן 29, עלה כי מדובר בפיגוע טרור ושהרצח בוצע ממניע לאומני. המחבל אף שחזר אתמול את הרצח, ובשב"כ הדגישו כי הוא קשר את עצמו באופן מובהק למיוחס לו. ארפאעיה נעצר לפני כשנתיים בכניסה להר הבית כשבכיסו סכין מטבח גדולה. בחקירתו אז השיב ארפאעיה בחיוב כשנשאל אם הוא אוהד חמאס. החשוד ברצח הסביר אז כי חמאס "מגן על העם הפלסטיני בנשק". לשאלת חוקר מדוע לא דקר את השוטרים שבהם פגש בסכין שהחזיק בידו, השיב לאחר שתיקה כי "לא חשבתי לדקור את השוטר ולא לפגוע בו".

אורי אנסבכר הי"ד

אורי אנסבכר הי"דצילום: באדיבות המשפחה

ארפאעיה אף אמר בחקירתו לפני כשנתיים כי הוא רוצה להיות שהיד: " אני אעשה את זה שוב. אקנה עוד פעם סכין ואבוא לכאן שוב כדי להיכנס לכלא ולהיות שהיד".

אתמול פעלו כוחות בחברון ומיפו את ביתו של ארפאעיה. המיפוי בוצע לצורך בחינת אפשרות להריסת הבית. אם יוחלט לבצע את ההריסה - המהלך ייעשה רק בעוד כמה שבועות עד כמה חודשים, לאחר השלמת הליכים משפטיים ועבודה הנדסית נוספת.

כזכור, בת השירות אורי אנסבכר ז"ל, תושבת הישוב תקוע יצאה לטבע שבסביבות עין יעל כדי להתבודד. ערפאת ארפאעיה, החשוד ברצח הגיע מחברון עם סכין ביד וכשמצא את אורי רצח אותה באכזריות.