"מותר להתווכח": מתנגדת מפתיעה לפיטורי הרבניות שכתבו נגד הלהט"ב

יו"ר 'נאמני תורה ועבודה', תהלה פרידמן, התנגדה לדרישת התא הגאה של אונ' בר אילן לנתק את הקשר עם רבניות המדרשה בקמפוס, "מותר לאדם לומר אמירה 'שמרנית', ועדיין להיות מורה לגיטימי במוסד אקדמי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/18 12:23 כו באב התשעח

"מותר להתווכח": מתנגדת מפתיעה לפיטורי הרבניות שכתבו נגד הלהט"ב
מצעד הגאווה בירושלים, צילום: גילי יערי/פלאש 90

התא הגאה של אוניברסיטת בר אילן דרש, לאור מכתב הרבניות בנושא הלהט"ב, לפטר את חברות המדרשה בקמפוס. שחתמו עליו. מי שיצאה נגד קריאה זו הייתה דווקא אחת מראשי התנועה הליברלית 'נאמני תורה ועבודה'

"קבוצת רבניות חתמה על מכתב בתמיכה ב'ערכי המשפחה' ומוסד המשפחה ונגד 'משפחה חדשה'. בלי קללות ונאצות בלי עלבונות. ואפילו בלי הומופוביה. ביניהן שלוש ממורות המדרשה בבר אילן, כתבה תהלה פרידמן בדף הפייסבוק שלה שציינה כי "התא הגאה בבר אילן יצא בזעף וקרא לפיטוריהן".

לדבריה, "אני, כידוע, לא חובבת גדולה של שיח 'ערכי המשפחה' אבל לפטר אותן? האם הייתה התייצבות דומה נגד רבנים גברים המלמדים בכולל בבר אילן? יש לי תחושה לא נוחה שבמקרה הזה, זה להיות חזקים על חלשות".  

תהלה פרידמן

תהלה פרידמןצילום: ללא קרדיט

מוקדם יותר פורסם כי בתגובה למכתב הרבניות , שקראו לחיזוק ערכי המשפחה לעומת עמדת קהילת הלהט"ב, כתבו בתא הגאה של אוניברסיטת בר אילן כי המוסד האקמי צריך להתנתק מהמדרשה שממנה יצאו חלק מהחותמות על המכתב, "יש לבר אילן כוח על המדרשה. כוח להתנתק ממנה אם היא מעסיקה מרצות שלא עומדות בסטנדרטים האקדמיים, מרצים שמתנהגים בצורה לא ראויה אל סטודנטים וכן, גם מרצות שמכפישות אוכלוסיות שלמות במדינה תוך שימוש בשם האוניברסיטה כדי לקבל לגיטימציה למעמד שלהן".

יו"ר 'נאמני תורה ועבודה' כאמור לא אהבה את הדרישה הזו וציינה כי היא "בעד רבניות ושמחה בכל התפתחות של מנהיגות נשית, גם אם אני לא מזדהה עם עמדותיה. המדיום- אשה לומדת ומלמדת תורה, בעל מעמד עצמאי, בעלת אמירה, חשוב בעיני במקרה הזה מהמסר. ובעולם החרד"לי קיומן של נשים כמנהיגות תורניות ודתיות הוא כל כך לא מובן מאליו. 

"אני גם חושבת שמותר לאדם לומר אמירה 'שמרנית'  (שאינה מלאה בשנאה, ואינה מנסה לפגוע או להדיר או להכאיב) ועדיין להיות מורה לגיטימי במוסד אקדמי. מותר להתווכח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן