התא הגאה באונ' בר אילן נגד מכתב הרבניות

בתגובה לפרסום מכתב הרבניות למען חיזוק המשפחה היהודית, רבניות המלמדות באוניברסיטת בר אילן, זכו לתגובת נגד למכתבן מהתא הגאה: "בריונות מחרידה"

חדשות כיפה מירב כהן 07/08/18 09:16 כו באב התשעח

התא הגאה באונ' בר אילן נגד מכתב הרבניות
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

"האחווה הגאה", התא הגאה באוניברסיטת בר אילן, יצא נגד גילוי הדעת עליו חתמה קבוצת רבניות אשר טען כי קיימת השתקה של קולות התומכים במשפחה המסורתית. שלוש מהחותמות על גילוי הדעת מלמדות במדרשה באוניברסיטה.

הרבניות ונשות החינוך החתומות על המכתב מחו על האווירה הציבורית המגבה את פועלם של הנאבקים בחוק. במכתב הן טוענות כי "דעתנו אינה נוחה מהאווירה הציבורית המשתיקה קול הנאמן למסורת". בנוסף, הן מחזקות את ההתנגדות בקרב הציבור הדתי למשפחה להט"בית: "אין מקום לטשטש את האיסור החמור והעיוות שבמתן לגיטימציה ל'משפחה חדשה'".

בעמוד הפייסבוק של התא נכתב: "המדרשה היא לא גוף עצמאי לחלוטין מבר אילן. זה גוף ששוכן בתוך קמפוס בר אילן, ותלמידותיו מקבלות נ"ז של בר אילן. התירוצים של האוניברסיטה בנוגע לאמירות ההומופוביות שיוצאות שוב ושוב מפיהם של מרצים המלמדים במדרשה על כך שהמדרשה הינה גוף עצמאי לא מקובלים עלינו. יש לבר אילן כוח על המדרשה. כוח להתנתק ממנה אם היא מעסיקה מרצות שלא עומדות בסטנדרטים האקדמיים, מרצים שמתנהגים בצורה לא ראויה אל סטודנטים וכן, גם מרצות שמכפישות אוכלוסיות שלמות במדינה תוך שימוש בשם האוניברסיטה כדי לקבל לגיטימציה למעמד שלהן".