ישראל תשחרר את שני האזרחים הירדניים

ראש הממשלה הודיע כי הושג סיכום עם ממשלת ירדן על שחרור שני האזרחים הירדניים הכלואים בישראל בתקופה האחרונה: "מדינת ישראל רואה ביחסים עם ירדן אבן יסוד ביציבות במזרח התיכון"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/11/19 17:05 ו בחשון התשפ

ישראל תשחרר את שני האזרחים הירדניים
עבדאללה מלך ירדן, צילום: shutterstock

המתיחות בין ישראל וירדן תסתיים? לאחר שירדן החזירה את השגריר שלה מתל אביב, בעקבות התמשכות כליאתם בארץ של שני אזרחים ירדניים, הודיעה הערב (ב') לשכת ראש הממשלה נתניהו כי הושג סיכום עם הירדנים על שחרורם של השניים, והשגריר הירדני יחזור לארץ. 

בהודעת ראש הממשלה נאמר כי ירדן תחזיר בימים הקרובים את שגרירה לישראל, לאחר הסכמה שהושגה בין המדינות על העברתם לאחריות שלטונות הביטחון בירדן של שני הירדנים העצורים בישראל.

עוד נמסר כי ראש השב"כ, נדב ארגמן, סיכם עם מקבילו הירדני על סידורי הביטחון סביב שחרורם. וכי "מדינת ישראל רואה ביחסים עם ירדן אבן יסוד ביציבות במזרח התיכון ותמשיך לפעול לשימור ביטחון האזור".

נדב ארגמן

ראש השב"כ נדב ארגמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, בשבוע שעבר הודיע שר החוץ הירדני, איימן ספדי, על החזרת שגריר ירדן בישראל להתייעצויות, במחאה על החזקת שני אזרחים ירדנים במעצר מנהלי בישראל. היבה אל-לבדי בת 32 ועבד א-רחמן מרעי בן 29, מוחזקים בישראל מאז חודש אוגוסט, לאחר שנחשדו בעבירות נגד ביטחון המדינה.

שר החוץ הירדני אמר לאחר ההודעה על החזרת השגריר כי ארצו דורשת את שחרור שני האסירים: "לאור חוסר ההיענות מצד ישראל לבקשותינו מזה מספר חודשים לשחרר את היבה אל-לבדי ועבד א-רחמן, והמשך כליאתם הלא-חוקית והלא-מוסרית, קראנו לשגריר ירדן בתל אביב חזרה לירדן להתייעצויות כצעד ראשון". אמר ספדי אמש.

עוד הוסיף: "אנו רואים בממשלת ישראל אחראית לחייהם של אזרחינו, שמצבם הבריאותי הידרדר בחומרה במעצר שרירותי ובלתי חוקי. ננקוט בכל הצעדים החוקיים הנחוצים, ובצעדים דיפלומטיים כדי להבטיח את החזרתם בשלום הביתה. מעצר מנהלי הוא בלתי חוקי".