לא גרמניה ולא צרפת: אלה המדינות האירופאיות שהשתתפו בתקיפה על החות'ים

הפנטגון הודיע על גל תקיפות מאסיבי שביצעה הקואליציה כנגד החות'ים. בין המדינות התוקפות: בחריין, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד ושתי מדינות אירופאיות. שר ההגנה האמריקאי אוסטין: "נמשיך להבהיר לחות'ים שהם יישאו בתוצאות אם לא יפסיקו את ההתקפות הלא חוקיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/24 08:06 טז באדר א'

לא גרמניה ולא צרפת: אלה המדינות האירופאיות שהשתתפו בתקיפה על החות'ים
ספינת מלחמה, חיל הים ההולנדי השתתף בתקיפה, צילום: Massimo Vernicesole,Shutterstock

במהלך הלילה (א') ביצעו כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית ובריטניה גל תקיפות נרחב על מטרות החות'ים בתימן, כך על פי משרד ההגנה האמריקאי. בהצהרה שנשא שר ההגנה לויד אוסטין הוא בישר על התקיפה ואמר כי "ארצות הברית לא תהסס לנקוט בפעולה, לפי הצורך, כדי להגן על החיים והזרימה החופשית של מסחר באחד מדרכי המים הקריטיים בעולם".

לויד אוסטין, שוחח עם גלנט

לויד אוסטין, גל תקיפות נרחב. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הולנד ודנמרק בין המדינות התוקפות

את ההקפה ביצעו צבאות ארצות הברית ובריטניה, בתמיכה מאוסטרליה, בחריין, קנדה, דנמרק, הולנד וניו זילנד. כוחות הקואליציה תקפו שמונה מקומות, שכללו מתקני אחסון נשק תת-קרקעיים של החות'ים, מתקני אחסון טילים, מערכות אוויריות בלתי מאוישות לתקיפה חד-כיוונית, מערכות הגנה אווירית, מכ"מים ומסוק, כדי לשבש ולדרדר עוד יותר את היכולות של המיליציה החות'ית הנתמכת על ידי איראן.

שר ההגנה אוסטין הוסיף: "נמשיך להבהיר לחות'ים שהם יישאו בתוצאות אם לא יפסיקו את ההתקפות הלא חוקיות שלהם, הפוגעות בכלכלות המזרח התיכון, גורמות לנזקים סביבתיים ומשבשות את אספקת הסיוע ההומניטרי לתימן ולמדינות אחרות".