"אני תכננתי את המלחמה נגד דאע"ש, זה גרוע ממה שראיתי"

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, נאם בקריה בתל אביב ואמר: "אני הייתי זה שתכנן את המלחמה בדאעש לראשונה. אז אני מכיר את דאעש היטב. יש לכם את הגב שלנו, היה שבוע נורא" | נתניהו: "העולם המתורבת חייב להתאחד כדי לסייע לנו להילחם בחמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/23 14:35 כח בתשרי התשפד

"אני תכננתי את המלחמה נגד דאע"ש, זה גרוע ממה שראיתי"
נתניהו ואוסטין, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

מלחמת חרבות ברזל, היום השביעי: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ו') עם מזכיר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין בקריה בתל אביב.

"זה גרוע ממה שראיתי עם דאע"ש"

אוסטין אמר בפגישה: "אנחנו אתכם, אדוני ראש הממשלה. כפי שאמר הנשיא, יש לכם את הגב שלנו. היה שבוע נורא. ראינו את המעשים המזוויעים של ארגון הטרור הזה. כפי שאתה יודע, אני הייתי זה שתכנן את המלחמה בדאע"ש לראשונה. אז אני מכיר את דאע"ש היטב, וזה גרוע ממה שראיתי עם דאע"ש. אנחנו אתכם ועומדים לצידכם, אדוני ראש הממשלה".

דגל דאע"ש בין הציוד של מחבלי חמאס

דגל דאע"ש בין הציוד של מחבלי חמאס, צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני שמח מאוד לראות אותך היום. אני מעריך מאוד את העמדה הנחושה שהנשיא, אתה המזכיר, העם האמריקאי והממשל האמריקאי הבעתם. חמאס הוא דאע"ש. מה שאמרת, ומה שאמר הנשיא, במובנים רבים חמאס גרוע מדאע"ש. ממש כפי שהעולם המתורבת התאחד כדי להילחם בדאע"ש, העולם המתורבת חייב להתאחד כדי לסייע לנו להילחם בחמאס. אני יודע שאתם עומדים לצדנו ואנחנו מעריכים זאת מאוד".

בפגישה משתתפים מהצד הישראלי: שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ר' המל"ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה אלוף אבי גיל, ומהצד האמריקאי: ראש מטה מזכיר ההגנה קלי מגסמן, המזכיר הצבאי רולנד קלארק ומ"מ שגריר ארה"ב בישראל סטפני האלט.