התקדמות במגעים לעסקת חטופים: אלו ההבדלים בין ההצעה הקטרית למצרית

בלשכת ראש הממשלה עדכנו כי פסגת המודיעין בצרפת בהשתתפות ראשי המוסד והשב"כ עם עמיתיהם מארצות הברית, מצרים וקטר הסתיימה והגדירו אותה "קונסטרוקטיבית". שתי הצעות הונחו על השולחן, ההצעה המצרית קרובה יותר לזו הישראלית. בכיר ישראלי: "התקדמות במגעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 20:35 יח בשבט התשפד

התקדמות במגעים לעסקת חטופים: אלו ההבדלים בין ההצעה הקטרית למצרית
ראש השב"כ, רונן בר, תמה הפסגה בצרפת., צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תמה הפסגה המדינית שהתרחשה היום (א') בנוגע לעסקת החטופים כשמהצד הישראלי לקחו בה חלק ראשי המוסד והשב"כ יחד עם האלוף במילואים ניצן אלון. בפסגה לקחו חלק גם ראש ה-CIA האמריקאים וכן ראש ממשלת קטר ושר המודיעין המצרי המנסים לתווך בין ישראל וחמאס.

פגישה נוספת - עוד השבוע

בלשכת ראש הממשלה אמרו בתום הפסגה כי "הסתיימה פסגת המודיעין באירופה בהשתתפות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ואלוף במילואים ניצן אלון. הפגישה הוגדרה כפגישה קונסטרוקטיבית". עוד הוסיפו בלשכת ראש הממשלה כי קיימים עדיין פערים משמעותיים בהם עתידים הצדדים להמשיך לדון כבר השבוע בפגישות הדדיות נוספות.

ראש המוסד ברנע, הודעה חריגה

ראש המוסד ברנע, עוד פגישה השבוע. צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

ההבדלים בין ההצעה המצרית והקטרית

על פי דיווח של העיתונאית מוריה אסרף בפסגה הוצגו 2 טיוטות הצעה, קטרית ומצרית כאשר זו הקטרית דיברה על עסקה בשני שלבים שתכלול בשלב ראשון עסקה על האזרחים המוחזקים בשבי חמאס ובשלב שני גם את שחרור החיילים. מנגד ההצעה המצרית הייתה קרובה יותר לזו הישראלית וכללה בין 3 ל-4 שלבים שתכלול גם היא בשלב ראשון את הנשים, המבוגרים והחולים.

בשתי ההצעות מדובר על הפסקת לחימה לזמן משמעותי כמו גם שחרור מחבלים וביניהם גם כאלה עם דם על הידיים. על פי הדיווח בכיר ישראלי הגדיר את הפסגה באופן שונה מלשכת ראש הממשלה ואמר כי ישנם "התקדמות במגעים".