מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ריאיון חבר הכנסת אוהד טל בטוח: עסקת חטופים תוביל לסיום המלחמה

ברקע התנגדות מפלגתו לעסקת החטופים המסתמנת ועצירת המלחמה, אומר חבר הכנסת אוהד טל ל"חדשות כיפה" כי רק המשך הלחימה יביא למצב של שחרור כל החטופים. על השאלה 'מה אתה מציע למשפחות החטופים?' הוא עונה: "אני איתם בכאבם, בסוף אנחנו צריכים לחשוב גם על החטופים הבאים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/01/24 17:55 יד בשבט התשפד

חבר הכנסת אוהד טל בטוח: עסקת חטופים תוביל לסיום המלחמה
חבר הכנסת אוהד טל, מתנגת לעסקה המסתמנת, צילום: Olivier Fitoussi,Flash90

"מה שאנחנו שומעים מהחיילים בעזה זה את האמירה 'אל תעצרו אותנו'" אומר חבר הכנסת אוהד טל. בראיון ל"חדשות כיפה" הוא אומר מדוע מפלגתו מתנגדת לעסקת החטופים המסתמנת ודורש את העברת הדיון בנושא לקבינט המורחב: "זה לא בסמכות קבינט המלחמה לקבל החלטה כזאת, זה צריך להגיע לדיון בקבינט, חייבים להיות מוצגים כל התהליכים והשיקולים ורק בקבינט אפשר לקבל החלטה כזאת".

"חמאס נערך והתחמש ושילמנו על זה בחיי אדם"

בהודעה ששחרר הבוקר (ד') ראש מפלגתו, השר סמוטריץ' הוא איים כי "עצירת המלחמה בשלב הנוכחי לתקופה ארוכה היא משהו שלא נוכל לתת לו יד". בנושא הזה טל נחרץ לא פחות ואומר כי "לעצור עכשיו את המלחמה לפרק זמן שהוא רק מתחיל בחודש, זה שם את כל המשך הלחימה בסימן שאלה, שם את הביטחון של החיילים בסכנה ושם את היכולת של ישראל להשלים את מטרות המלחמה בסימן שאלה".

"ראינו מה קרה בהפוגה הקודמת, חמאס נערך והתחמש ושילמנו על זה בחיי אדם" מוסיף טל, "אז נכון שקיבלנו חטופים בעסקה הקודמת אבל זה בעיקר היה בגלל שחמאס לא האמין שאנחנו נחזור ללחימה ואת זה גם המודיעין אומר". הוא טוען כי עתה חמאס הפיק לקחים וכי הוא לא ייתן את החטופים בלי ערבות בינלאומית שישראל לא תחזור למלחמה. "חמאס לא מטומטם. המשמעות של הדבר הזה זה עצירת המלחמה" הוא אומר.

חוכות צה"ל בעזה

לוחמי צה"ל בעזה, "אל תעצרו אותנו". צילום: דובר צה"ל

מבחינתך שחרור החטופים הוא עדיין אחת ממטרות המלחמה?

"בוודאי. המלחמה לא נגמרת עד שעזה נקיה מטרור, מחבלים, מנהרות ואמל"ח. עד שהחטופים שלנו עד האחרון שלהם חוזרים הבייתה ועד שלחמאס אין יכולת שלטונית".

חבר הכנסת טל נוגע בנקודה נוספת לפיה גם בעסקה המסתמנת לא ישוחררו כל החטופים, הוא אומר: "בסוף גם העסקה הזאת משאירה מאחורה אנשים והדבר הזה הוא לא מוסרי. הדבר היחיד שצריך לעשות זה להגביר את הלחץ על חמאס כדי שהוא יתחנן לבצע עסקה ולא שהוא יכתיב את התנאים ויגזור על ישראל את עצירת המלחמה. להחזיר רק חלק ולגזור גזר דין מוות על מי שאנחנו משאירים מאחור זה דבר שבעיניי הוא לא מוסרי, לא הגיוני ולא נכון לעשות".

"אנחנו צריכים לחשוב גם על החטופים הבאים"

מה אתם אומרים למשפחות החטופים? מה אתם מציעים להם?

"אני אומר למשפחות שקודם כל אני איתם בכאבם ורוצה שהם יחזרו, אבל הדרך שיחזרו כולם ולא רק חלקם זה שיחייא סינוואר ימשיך לשמוע את הזחלים של הצבא שלנו מעל הראש שלו" אומר טל, "בסוף אנחנו צריכים לחשוב גם על החטופים הבאים, על האם הדבר הזה ייצור מוטיבציה אצל החמאס לחטוף עוד אנשים ולייצר עוד עסקאות".

הפגנה למען החזרת החטופים בניו יורק

הפגנה למען החזרת החטופים, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

ועדיין, המלחמה נמשכת כבר 4 חודשים ועדיין אין הישג משמעותי בתחום החטופים

"העסקה הקודמת הושגה רק לאחר שחמאס הרגיש בלחץ והבין שאנחנו הרבה יותר רציניים ואגרסיביים ממה שהוא חשב שנהיה ובגלל שהוא היה עם הגב לקיר, צריך להחזיר את חמאס למצב שהוא עם הגב לקיר". הוא מוסיף: "אנחנו עכשיו בחאן יונס, מעל הראש של יחייא סינוואר אז עכשיו לעצור? עכשיו צריך להגביר את הלחץ עליו ורק ככה הוא יתחנן לעסקת חטופים".

תדרשו את המשך הלחימה גם ברפיח?

"ברור. פירוז מוחלט של רצועת עזה, שתושבי שדרות לא יקבלו יותר טילים, שהתושבים בקיבוצי עוטף עזה לא יהיו בסכנה, המצב הזה חייב להסתיים זה מה שהבנו בשביעי באוקטובר ואם לא ננקה את הרצועה ממחבלים ואמל"ח אנחנו עובדים על עצמנו".