מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ביידן בישראל: "הם עשו מעשי זוועות"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיע לביקור היסטורי בישראל בעיצומה של המלחמה. במהלך הצהרה לתקשורת עם נתניהו אמר: "אנו חייבים להבטיח שאתם תקבלו את מה שאתם צריכים כדי להגן על עצמכם, ואנחנו נבטיח שאכן כך יהיו פני הדברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/23 10:56 ג בחשון התשפד | עודכן בתאריך 18/10/23 22:57

ביידן בישראל: "הם עשו מעשי זוועות"
ביידן לנתניהו: "לפי מה שראיתי - תקיפת בית החולים לא נעשתה על ידיכם", צילום: Miriam Alster/Flash90

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן נחת היום (ד') בישראל לביקור חסר תקדים במהלך המלחמה, בהצהרה משותפת עם נתניהו ממלון קמפינסקי בתל אביב הודה ביידן כי ישראל לא אשמה בפיצוץ בית החולים בעזה, על פי החומרים שראה עד כה. בנוסף הדגיש הנשיא את מחויבותה של ארה"ב ואמר: "אנחנו חייבים להבטיח שאתם תקבלו את מה שאתם צריכים כדי להגן על עצמכם, נבטיח שאכן כך יהיו פני הדברים".

פגישת ביידן ונתניהו

"הם עשו מעשי זוועות שהופכים את דאע"ש למשהו יותר הגיוני"

בפתח ההצהרה, ביידן חזר על הזוועות שביצע החמאס: "המחבלים מהחמאס רצחו יותר מאלף שלוש מאות איש. טבחו. כולל כמה אמריקנים. הם חטפו עשרות אנשים כבני ערובה, כולל ילדים. אי אפשר להבין, אי אפשר להעלות על הדעת". ביידן השווה בין חמאס לדאע"ש: "הם עשו מעשה זוועות שהופכים את דאע"ש למשהו יותר הגיוני".

ביידן הצהיר כי ישראל תקבל כל סיוע שיידרש: "האמת היא שישראל, כאשר היא מגיבה למתקפות האלה, נראה לי שחייבים גם להבטיח שאתם תקבלו את מה שאתם צריכים כדי להגן על עצמכם. ואנחנו נבטיח שאכן כך יהיו פני הדברים".

ביידן נפגש עם נתניהו

ביידן נפגש עם נתניהו, צילום: Miriam Alster/Flash90

על הפיצוץ בבית החולים: "לפי מה שראיתי אני מבין שזה נעשה על ידי צוות אחר"

בתוך כך, נשיא ארה"ב הדגיש כי החמאס אינו מייצג את כלל העם הפלשתיני והתייחס לפיצוץ בית החולים בעזה: "אני עצוב מאוד ונרגז בגלל המתקפה על בית החולים. לפי מה שראיתי אני מבין שזה נעשה על ידי צוות אחר ולא על ידיכם, אבל יש הרבה אנשים בעולם שלא בטוחים ולכן אנחנו צריכים להתגבר על הרבה דברים. גם פירוש הדבר שצריך לעודד הצלת חיים כדי לסייע לפלשתינים חפים מפשע".

השיחה הטלפונית בין מחבל הג'יהאד למחבל החמאס

כזכור, טיל שנורה אל בית חולים ברצועת עזה במהלך הלילה הוביל למותם של 500 בני אדם, על פי משרד הבריאות הפלשתיני בעזה. בעולם הערבי מאשימים את ישראל בפיצוץ, אך בצה"ל הבהירו כי חיל האוויר לא תקף את בית החולים בעזה, והוא נפגע כתוצאה משיגור כושל של הג'יאהד האסלאמי. בהקלטת שיחת טלפון שפירסם דובר צה"ל נשמעים מחבלי הג'יאהד האסלאמי כשהם משוחחים על השיגור הכושל שביצע ארגון הטרור על בית החולים.