"המלשינון": הרשתות העלו מחירים - כך הגיב משרד הכלכלה

מאז פרוץ המלחמה צרכנים טענו ברשת כי חלק מרשתות השיווק ניצלו את המצב כדי להעלות מחירים. במשרד הכלכלה הקימו בתגובה "מלשינון" מיוחד, באמצעותו יוכל הציבור לדווח על מחירים מופקעים: "אל תתנו יד למי שמנצל את המצב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/23 11:45 ג בחשון התשפד

"המלשינון": הרשתות העלו מחירים - כך הגיב משרד הכלכלה
חנות מזון במהלך המלחמה, צילום: Michael Giladi/Flash90

מאז החלה המלחמה בשבוע שעבר, גולשים רבים ברשתות החברתיות העלו טענות חריפות נגד רשתות השיווק והאשימו אותם בניצול המצב הביטחוני הקשה כדי להעלות מחירים. בתגובה לטענות במשרד הכלכלה והתעשייה הקימו 'מלשינון' ייעודי שמאפשר לדווח על רשתות או חנויות שהעלו את מחיריהם של מוצרי יסוד הנתונים בפיקוח.

בהודעה שהעלו לרשת הטוויטר כתבו במשרד הכלכלה: "לא קונים במחירים מופקעים. מלאי המוצרים במדינת ישראל קיים, האספקה נמשכת כל הזמן ובאופן תקין לחנויות". בנוסף, קראו לצרכנים שלא לתת יד לרשתות שמנצלו אמצב ומעלות מחירים: "יש מספיק חנויות שלא ינצלו אתכם, אז אל תתנו יד למי שמנצל את המצב ואל תצרכו מוצרים איפה שלא מתאים לכם" ביקשו במשרד "דווחו לנו על מוצרים שמצאתם במחירים מופקעים".