מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו נפגש עם ראש ממשלת רומניה: "הם הנאצים החדשים"

ראש ממשלת רומניה נפגש עם נתניהו והצהיר כי לישראל יש זכות להגן על עצמה מפני הזוועות שביצע החמאס. נתניהו השווה בין החמאס לנאצים ואמר: "הזוועה היא אותה זוועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 15:32 ב בחשון התשפד

נתניהו נפגש עם ראש ממשלת רומניה: "הם הנאצים החדשים"
"הם הנאצים החדשים", נתניהו, צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש ממשלת רומניה מרצ'ל צ'ולאקו הצהיר היום (ג') כי "לישראל יש זכות מוחלטת להגן על עצמה בפני הזוועות שביצע החמאס". צ'ולאקו נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, והשניים הוציאו הצהרה משותפת בסיום הפגישה. נתניהו הוא השווה בין החמאס לנאצים ולדאע"ש, וראש ממשלת רומניה דרש מהקהילה הבין-לאומית לפעול בעניין בני ערובה המוחזקים בידי ארגון הטרור חמאס.

נתניהו: "הם הנאצים החדשים"

נתניהו תיאר את הזוועות שביצע החמאס ואמר: "הם הנאצים החדשים - הם רצחו ילדים, הם ערפו את ראשיהם של צעירים ושרפו אותם בעודם בחיים, הם אנסו ורצחו נשים, הם חטפו קשישים, הם רצחו ילדים קטנים מול משפחותיהם ורצחו את ההורים מול ילדיהם". בהמשך הדגיש: "לא היו רחמים. היו בורות מוות, היו רציחות של אנשים שהסתתרו בעליות גג. זה בדיוק כמו 'באבי יאר'. זה כאילו שסיפורה של אנה פרנק קרה שוב. הזוועה היא אותה זוועה".

ראש ממשלת רומניה גינה את המתקפה האכזרית שביצע חמאס וכינה אותם "ברברים". בהמשך הצהיר צ'ולאקו כי לישראל יש זכות מוחלטת להגן על עצמה אך הדגיש כי על ישראל לפתוח מסדרונות הומניטריים לטובת אזרחי הרצועה: "אני פונה גם לקהילה הבין-לאומית לוודא שיתמכו בפתיחת מסדרונות הומניטריים לטובת החפים מפשע".

פגישת נתניהו וראש ממשלת רומניה