מה אמר נתניהו לביידן? הדברים המלאים

בדבריו לנשיא ביידן במהלך פגישתם המשותפת, דיבר נתניהו על הגרעין האיראני, ההסכם עם סעודיה והמצב בישראל. נתניהו סיכם: "עם המנהיגות שלך, נוכל לעשות היסטוריה" | דבריו המלאים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/09/23 19:08 ה בתשרי התשפד

מה אמר נתניהו לביידן? הדברים המלאים
נתניהו וביידן, היום, צילום: אבי אוחיון\לע"מ

"אדוני הנשיא, ג'ו, אנחנו חברים כבר יותר מ-40 שנה. הידידות שלנו עברה דרך ארוכה ותוכל לקחת אותנו דרך ארוכה. אני שמח לראות אותך. אנחנו חיים בעידן של הבטחה גדולה, אך גם סכנה חמורה. דיברת עכשיו על ההבטחה הגדולה בפגישת ה-G20 שבה השתתפת ושאותה הובלת. דיברת על פרוזדור כלכלי שיחבר את אסיה, את המזרח התיכון ואת אירופה. פרוזדור כזה יהפוך את ישראל למרכז חשוב על אוטוסטרדה של שגשוג חסר תקדים".

אני חושב, ואתה חושב, שזה יכול לעשות משהו הרבה יותר גדול מזה. אני חושב שתחת מנהיגותך, אדוני הנשיא, נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית. שלום כזה יתרום הרבה כדי להביא לסיומו את הסכסוך הערבי-ישראלי, להביא לפיוס בין העולם האסלאמי והמדינה היהודית ויקדם שלום אמיתי בין ישראל לפלסטינים. זה דבר שנמצא בהישג יד.

"נוכל לעשות היסטוריה וליצור עתיד טוב יותר"

אני מאמין שבעבודה משותפת. נוכל לעשות היסטוריה וליצור עתיד טוב יותר לאזור ומעבר לו. כמו כן, אם נעבוד יחד נוכל להתעמת עם הכוחות שמאיימים על העתיד הזה, בראש ובראשונה, איראן.

אדוני הנשיא, אני מעריך את המחויבות התמידית שלך למנוע מאיראן להשיג יכולות של נשק גרעיני. זה קריטי. את המטרה המשותפת הזאת שלנו נוכל להשיג באמצעות איום צבאי אמין, סנקציות משתקות ובתמיכה בגברים ובנשים האמיצים של איראן שמתעבים את המשטר הזה ושהם שותפים אמיתיים לעתיד טוב יותר. אני מצפה לעבוד איתך ועם הצוות שלך כדי לממש את ההבטחה ולהתמודד עם האיום.

נתניהו וביידן

נתניהו וביידן, צילום: אבי אוחיון /לע"מ

"דבר אחד בטוח ולא ישתנה לעולם, והוא מחויבותה של ישראל לדמוקרטיה"

כפי שאמרתי, ואתה אמרת, אנחנו חיים בעידן מלא בחוסר ודאות, עידן עם שינויים מהירים. אז אני מבקש לאשר כאן מחדש בפניך, אדוני הנשיא: דבר אחד בטוח ולא ישתנה לעולם, והוא מחויבותה של ישראל לדמוקרטיה. אנחנו נמשיך להחזיק בערכים ששתי הדמוקרטיות הגאות שלנו מוקירות. אני חושב שבעבודה ביחד נממש את ההבטחה, נרחיק את הסכנות ונביא לעתיד טוב יותר עבור האזור שלנו ועבור העולם. נוכל לעשות היסטוריה, אדוני הנשיא - עם המנהיגות שלך, נוכל לעשות היסטוריה".