נתניהו הגיב להצהרת ביידן: "ישנה את פני המזרח התיכון"

לאחר ההצהרה על פרוייקט חסר התקדים שייחבר ברשתות תחבורה ותקשורת את אירופה להודו דרך המזרח התיכון, בישראל מברכים על המהלך. נתניהו: "מדינת ישראל תרתום את כל היכולות שלה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/09/23 08:12 כד באלול התשפג

נתניהו הגיב להצהרת ביידן: "ישנה את פני המזרח התיכון"
נתניהו, ישראל תשתתף בפרוייקט, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש הממשלה נתניהו הגיב אמש (שבת) להכרזה של נשיא ארצות הברית ביידן על השתתפותה של ישראל בפרוייקט התשתיות האדיר שיחבר בין היתר את ישראל לקו הרכבות שיחבר את אירופה לדרום אסיה דרך שלל מדינות דוגמת סעודיה, איחוד האמירויות והודו. נתניהו פרסם הצהרה ואמר: "ישראל נמצאת במוקד של פרויקט בינלאומי חסר תקדים".

נתניהו מגיב להצהרת ביידן צילום: לע"מ

"החיבור הזה יגשים חזון רב שנים שישנה את פני המזרח התיכון, את פניה של ישראל וגם וישפיע על העולם כולו. החזון הזה מתחיל בהודו, עובר דרך איחוד האמירויות, ערב הסעודית, ירדן, ישראל ומגיע לאירופה" אמר נתניהו.

ביידן ונתניהו, היחסים התהדקו

ביידן ונתניהו, פרוייקט חסר תקדים צילום: Amos Ben Gershom/GPO

"שיתוף פעולה שהוא הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו"

נתניהו הוסיף כי "מדינת ישראל, תהווה צומת מרכזית במסדרון הכלכלי הזה. מסילות הרכבת שלנו ונמלי הים שלנו, יפתחו שער חדש מהודו, דרך המזרח התיכון ועד לאירופה". הוא הוסיף כי "מדינת ישראל תרתום את כל היכולות שלה, את כל הניסיון שלה, במלוא התנופה והמחויבות, למימוש פרויקט שיתוף פעולה שהוא הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו. כל משרדי הממשלה יונחו על ידי להירתם להגשמת החלום הזה. הטלתי על המטה לביטחון לאומי במשרדי לרכז את עבודת המטה הלאומית, וגם לתאם תיאום הדוק עם ארה"ב ומדינות אחרות, כדי שהחזון הזה יהפוך למציאות בהקדם האפשרי".