ביידן הצהיר: ישראל תתחבר ברכבת להודו וסעודיה

כחלק מפרוייקט התשתית העצום שמוביל הנשיא האמריקאי, יתחבר המזרח התיכון עם אירופה והמזרח הרחוק ברשתות של רכבות וקווי תקשורת. בפרוייקט ישתתפו גם ישראל וסעודיה | על הדברים הצהיר בפורום G-20

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/23 20:39 כג באלול התשפג

ביידן הצהיר: ישראל תתחבר ברכבת להודו וסעודיה
רכבת, ישראל תחובר לסעודיה?, צילום: shutterstock

במהלך פורום G-20 הכריז נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על אחד מפרוייקטי התשתית הגדולים בכל הזמנים בו תיקח חלק גם ישראל. בדבריו הכריז ביידן על קווי רכבות, תקשורת וספנות שיחברו בין אירופה לאסיה דרך המזרח התיכון כשבין היתר ייקחו בפרוייקט חלק גם ישראל וסעודיה.

"מהודו ועד אירופה דרך סעודיה, איחוד האמירויות, ירדן וישראל"

הודו, סעודיה, איחוד האמירויות, ירדן ומדינות האיחוד האירופי יהיו בין המדינות שייקחו חלק בפרוייקט הענק כשלנורמליזיציה בין ישראל וסעודיה תיהיה משמעות על עתיד ישראל בפרוייקט וכי עד שזו תתרחש ישראל לא תיקח בו חלק פעיל. בדבריו, אמר ביידן על הפרוייקט: "נשקיע במסילות רכבת וקווי ספנות מהודו ועד אירופה שיחוברו דרך סעודיה, איחוד האמירויות, ירדן וישראל".

ביידן, פרוייקט עצום. צילום: AP Photo/ Andrew Harnik

הסעודים ישקיעו 20 מיליארד בפרוייקט

הפרוייקט הנוכחי שמוביל הנשיא האמריקאי בא לקרוא תיגר על נסיונות ההשפעה של סין באיזור. הפרוייקט עתיד להקל על החיבור בין אירופה והמזרח ובין המדינות הכלולות בו, ביידן הוסיף בנאומו כי "הפרויקט הזה יתרום להפיכת המזרח התיכון למקום משגשג יותר, יציב יותר ומשולב יותר". בסעודיה מתכוונים להשקיע בפרוייקט מעל 20 מיליארד.

יורש העצר הסעודי - מוחמד בן סלמאן

יורש העצר הסעודי - מוחמד בן סלמאן, צילום: Cubankite / Shutterstock.com