ישראל תוציא משלחות למרוקו: ההוראה של נתניהו לכלל משרדי הממשלה

לאחר רעידת האדמה הקשה שפגעה במרוקו, בישראל נערכים לשליחת משלחת חילוץ של צה"ל. במשרד הבריאות יוציאו משלחת משלימה לסיוע של בתי החולים. נתניהו הורה לכלל המשרדים להתגייס לנושא: "עם ישראל מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/23 20:06 כג באלול התשפג | עודכן בתאריך 09/09/23 20:18

ישראל תוציא משלחות למרוקו: ההוראה של נתניהו לכלל משרדי הממשלה
ראש הממשלה נתניהו | הורה למשרדי הממשלה לסייע, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

במרוקו נמשכים המאמצים לחלץ כמה שיותר ניצולים ברעידת האדמה הקשה שפגעה במדינה וגבתה את חייהם של למעלה מאלף בני אדם. בישראל הודיעו כי ישלחו משלחת סיוע למדינה, לאחר שבמרוקו ביקשו מהעולם לסייע. בצה"ל מתכוננים עתה להוצאת משלחת החילוץ מהר ככל הניתן. במשרד החוץ עדכנו כי אין נפגעים ישראליים ברעידת האדמה.

נתניהו: "נסייע בכל צורך"

בעקבות רעש האדמה הכבד שפקד את מרוקו, בדקו במשרד החוץ מול הרשויות במרוקו את האפשרות להגשת סיוע הומניטרי והוצאת משלחת חילוץ. עתה עם קבלת האישור, בישראל מגבירים הילוך על מנת להוציא את משלחת צה"ל במהירות.

רעידת האדמה במרוקו

רעידת האדמה במרוקו צילום: shutterstock

ראש הממשלה נתניהו הורה לכלל משרדי הממשלה לסייע ככל שיידרש למרוקאים, לרבות היערכות להוצאת משלחת סיוע לאזור. נתניהו מסר כי "עם ישראל מחזק את ידידינו בני העם המרוקאי בשעתם הקשה, נושא תפילה לשלומם ואנו נסייע בכל צורך שנדרש".

במשרד הבריאות יוציאו משלחת משלימה

גם במשרד הבריאות הודיעו על כוונתם להוציא משלחת שתהווה משלחת משלימה למשלחת צה"ל וגייסו למען הנושא את בתי החולים בארץ. בהודעת משרד הבריאות נכתב: "משרד הבריאות נערך להוצאת משלחת משלימה למשלחת צה"ל שתכלול רופאים ורופאות, אחים ואחיות וציוד רפואי על מנת לסייע בטיפול בנפגעים מרעש האדמה במרוקו. המשלחת תכלול אלמנטים נוספים בהתאם למצב בשטח ולדרישות שיעלו ממרוקו. החל מהבוקר (יום שבת ה-9.9) נערכו במשרד הבריאות אל מול בתי החולים שהביעו רצון לסייע על מנת לארגן את המשלחת הן ברמה הרפואית והן ברמה הלוגיסטית".

רעידת האדמה במרוקו

רעידת האדמה במרוקו צילום: shutterstock

שר החוץ אלי כהן: "ישראל מושיטה יד למרוקו בשעה קשה זו. מיד עם קבלת הדיווח הצענו לממשלת מרוקו את סיוע משרד החוץ בסיוע הומניטרי וחילוץ נפגעים. משרד החוץ מאתר ומסייע גם ישראלים הנמצאים כעת במצוקה בשעה זו במרוקו".

שר החוץ אלי כהן על רעידת האדמה במרוקו צילום: משרד החוץ