אסון כבד: מעל אלף הרוגים ברעידת אדמה במרוקו - אין נפגעים ישראליים

רעידת אדמה שהתרחשה בלילה שבין שישי לשבת סמוך לעיר מרקש גבתה את חייהם של לפחות 1,037 בני אדם. בישראל נערכים לפינוי הישראלים השוהים במדינה ולשליחת משלחת חילוץ הומניטרית, לא ידוע על נפגעים ישראליים | מאות עדיין שוהים מתחת להריסות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/09/23 19:50 כג באלול התשפג

אסון כבד: מעל אלף הרוגים ברעידת אדמה במרוקו - אין נפגעים ישראליים
רעידת האדמה במרוקו, צילום: shutterstock

רעידת אדמה בעוצמה רבה תקפה את מרוקו בלילה שבין שישי לשבת ועד כה נרשמו למעלה מאלף הרוגים. עד כה לא ידוע על ישראלים שנפגעו ברעידת האדמה אך ישם מספר ישראלים שטרם יצרו קשר עם מקורביהם ובמשרד החוץ מחכים לצאת השבת על מנת שיוכלו ליצור קשר עם כלל הישראלים במדינה.

רעידת האדמה במרוקו

רעידת האדמה במרוקו, צילום: shutterstock

עד כה נרשמו למעלה מאלף הרוגים ומאות עדיין נמצאים מתחת להריסות כאשר החשש המרכזי במרוקו הוא שמספר ההרוגים עלול להיות גבוה הרבה יותר. במשרד החוץ נערכים עתה לחילוץ הישראלים הרבים שנמצאים במקום וחברות הביטוח כבר לנערכות למשלחות החילוץ. בנוסף, הכריזה הממשלה כי בישראל ישלחו משלחת חילוץ למדינה. במרוקו ביקשו את עזרת העולם נוכח המצב הקשה.

שר החוץ אלי כהן בהתייחסות לרעידת האדמה צילום: משרד הבריאות

לא ידוע על אזרחים ישראלים שנפגעו באירוע

בהודעת משרד החוץ נכתב: "בעקבות רעש האדמה הכבד שפקד הלילה את מרוקו, משרד החוץ, המחלקה לישראלים בחו"ל, מרכז מצב והנציגות הישראלית ברבאט ממשיכים לפעול ליצירת קשר עם כלל הישראלים הנמצאים במדינה ולוודא את שלומם. נכון לשעה זו, לא ידוע על אזרחים ישראלים שנפגעו באירוע. קונסולית ישראל במרוקו, דורית אבידני עושה דרכה בשעה זו לאזור הרעש במרקש על מנת לספק תמונת מצב מלאה".