בישראל זועמים: העיר התנ"כית תוכר כאתר מורשת ב"פלשתין"

בכינוס של ארגון אונסק"ו שייערך בקרוב בערב הסעודית, יצביעו הנציגים על הפיכתו של תל יריחו כאתר מורשת עולמי בפלשתין. בישראל זועמים וחברי כנסת משדולת ארץ ישראל יגיעו לסיור באתר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/09/23 07:56 יז באלול התשפג

בישראל זועמים: העיר התנ"כית תוכר כאתר מורשת ב"פלשתין"
תל יריחו, בישראל זועמים, צילום: CC BY-SA 3.0, wikipedia, Salamandra123

בישיבה של ארגון אונסק"ו של האו"ם שעתידה להיערך בערב הסעודית בעוד כשבועיים, צפויים נציגי הארגון להצביע בעד הפיכתו של תל יריחו כאתר מורשת עולמי בפלשתין תוך התעלמות מההיסטוריה היהודית במקום, כך פרסם העיתונאי חנן גרינווד ב"ישראל היום". בכנסת כבר יש מי שמנסים למנוע את המהלך.

חברי כנסת ושרים יגיעו למקום

בעקבות כוונת אונסק"ו, בשדולת ארץ ישראל בכנסת מנסים להילחם במהלך. היום (א') יתקיים סיור חירום ביוזמת השדולה ביריחו המקראית, בהובלת שניים משלושת יושבי ראש השדולה ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) וח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), ובהשתתפות מועצת יש"ע, מועצת בנימין, ארגון "שומרים על הנצח" ותנועת רגבים.

תל יריחו, שרים וחברי כנסת יגיעו למקום

תל יריחו, שרים וחברי כנסת יגיעו למקום צילום: CC BY-SA 3.0, wikipedia' Salamandra123

הסיור יתחיל בסקירה במצפה יריחו, יעבור במבצר קיפרוס על דרך יריחו העתיקה ויסתיים בארמונות החשמונאים, שם מתוכננת להתקיים הצהרה של ראשי השדולה. באירוע צפויים לקחת חלק שרים וחברי כנסת.

לא עימות ראשון

במידה וההחלטה תאושר, לא תהיה זו הפעם הראשונה בה ישראל ואונסק"ו מתעמתות סביב סוגיית ההכרה באתרי מורשת עולמיים. בעבר הייתה זו מערת המכפלה וגם הכותל המערבי שהוכרזו כאתרי מורשת מוסלמיים, החלטות עליהם בישראל זעמו.