בושה: פלשתינים ערכו מנגל על מזבח יהושע בן נון

לטענת הפלשתינים שנתפסו בשעת מעשה, הם לא ידעו כי מדובר באתר מורשת, וגם לאחר הסבר הם סרבו לכבות את האש, ואמרו: "אנחנו לא מכירים בזה כמקום עתיק". בחודש שעבר סללה הרשות הפלשתינית כביש ופגעה באתר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/21 17:39 ד בניסן התשפא

בושה: פלשתינים ערכו מנגל על מזבח יהושע בן נון
צילום: רגבים

מספר פלשתינים תועדו היום כשהם עורכים מנגל על מזבח יהושע בן נון בהר עיבל שבשומרון. אנשי רגבים ביקשו מהקבוצה לכבות את המדורה ולהעבירה למקום אחר, מאחר ומדובר באתר ארכיאולוגי ומקום קדוש, אך הפלשתינים סירבו, ואמרו כי "אנחנו לא מכירים בזה כמקום עתיק".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הביע זעזוע מהדברים ואמר: "זו שערורייה, פגיעה אנושה באתר מורשת בעל חשיבות להיסטוריה היהודית והאנושית, אני קורא לממשלה ולמערכת הבטחון להגיב לכך בחומרה ולהציב מרגע זה שמירה על האתר, שלא יישנו מקרים כאלו".

בחודש שעבר פרסמנו, כי הרשות הפלשתינית החלה לסלול כביש שנועד לחבר בין הכפר עצירה א-שמאליה לשכם, כביש שעובר בסמוך לאתר מזבח יהושע. בתיעוד שפרסם ארגון 'שומרים על הנצח' ובסרטון שפרסמה עיריית עצירה א-שמאליה בדף הפייסבוק הרשמי שלה, ניתן לראות כי בתקופה האחרונה, ביצעה הרשות עבודות במקום תוך שימוש בכלים כבדים שפגעו במתחם המקיף את המזבח. בחלק מהגדר העתיקה התוחמת את האתר, נגרסו  האבנים באמצעות מגרסת חצץ כדי שישמשו מצע לכביש ההולך ונסלל.

יום לאחר מכן, במבצע בזק וחשאי, שיקמה מועצה אזורית שומרון את החומה העתיקה המקיפה את אזור הפולחן העתיק, מזבח יהשע בן נון. במבצע השתתפו למעלה מ-30 עובדים ואנשי מקצוע, ובליווי צמוד של אנשי מקצוע מתחום הארכיאולוגיה של צוות המועצה האזורית שומרון ושל שוקי לוין לשעבר מנהל אגף הבטיחון של מועצה אזורית שומרון, שליווה את פרופסור אדם זרטל בגילוי המזבח לפני כ-35 שנה.  

כ-35 מטרים של הקיר המערבי של מתחם המזבח שוקם בעזרת אבנים מקומיות, עם זאת לא ניתן היה לשקם את החומה הצפונית שאורכה כ-20 מטרים והושחתה גם היא על ידי הרשות הפלשתינית, ולכך תידרש עבודה ארכיאולוגית יסודית.  

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן