שוב: פלשתינים השחיתו אתר מורשת יהודית בשומרון | צפו בסרטון

פורעים פלשתינים הציתו בסוף השבוע חלקים נרחבים מאתר המורשת והגן הלאומי "שומרון העתיקה" בסבסטיה | ראש מועצת שומרון: "הממשלה מפקירה את אתרי המורשת החשובים ביותר של העם היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 21:37 כז בתמוז התשפב

שוב: פלשתינים השחיתו אתר מורשת יהודית בשומרון | צפו בסרטון
שומרון העתיקה, צילום: מועצה אזורית שומרון

פורעים הציתו בסוף השבוע חלקים מאתר המורשת והגן הלאומי "שומרון העתיקה" בסבסטיה. חלקים נרחבים מהאתר נשרפו, ונזק נגרם לעתיקות ולממצאים ארכאולוגים במקום, בנוסף חלק מהממצאים במקום הושחתו ורוססו עליהם כתובות שונות בערבית.

את הצתה וההשחתה במקום חשפו סיירי הקרקעות של מועצה אזורית שומרון ושל ארגון "שומרים על הנצח", אשר סיירו במקום כחלק מפעילות המועצה והארגון לשמירה על המקום ועל אתרי המורשת בשומרון. אירוע ההצתה מגיע לאחר שלפני כשנה וחצי, פגעה הרשות הפלסטינית באתר מזבח יהושע העתיק בהר עיבל, והשתמשה באבניו כחצץ לכביש חדש באזור.

שומרון העתיקה

שומרון העתיקה צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש מועצת שומרון: "פיגוע לכל דבר במורשת ישראל"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בתגובה להצתה: "פעם אחר פעם הרשות הפלסטינית הורסת בצורה ברברית אתרי היסטוריה ומורשת ביהודה ושומרון, ובכל פעם נחצה קו אדום חדש. מדובר בחרפה לאומית, הממשלה מפקירה את אתרי המורשת החשובים ביותר של העם היהודי. זהו פיגוע לכל דבר - פיגוע במורשת ישראל. לא יתכן שבלב הארץ, ההיסטוריה שלנו תירמס ותימחק, מי ששורף את הארץ, ומקום כל כך חשוב, הארץ לא שלו".

"שריפת האתר והפגיעה בו  מהווה עבירה פלילית על חוק העתיקות", אומרת עדי שרגאי, רכזת הפעילות בשומרים על הנצח. "אנחנו דורשים מגורמי האכיפה לבוא חשבון עם העבריינים שהצטלמו בפנים גלויות. יש בידינו תיעוד מלא", אומרים ב"שומרים על הנצח". 

עוד הוסיפה שרגאי: "בכל הפרסומים הפלסטיניים אודות האתר, לא מופיע  זכר לתקופה התנכ"ית-מקראית, בשל הזיהוי עם הנרטיב הישראלי. זו הכחשת מורשת פר אקסלנס. במקום בו מוחקים אתמול מילים שרפו היום את ארמון אחאב מלך ישראל. אם כבר הכרזתם על האתר כגן לאומי, לפחות תטפלו בו כמקובל בגנים לאומיים. דין סבסטיה כדין קיסריה".

צפו במבט מהאוויר על אתר שומרון העתיקה לאחר ההצתה:

שומרון העתיקה היא עיר קדומה בארץ ישראל אשר שימשה כבירת ממלכת ישראל בתקופת המלכים. העיר העתיקה שומרון היא העיר השנייה בחשיבותה לעם היהודי לאחר ירושלים העתיקה. בחפירות ארכאולוגיות במקום, נמצאו שרידים ממספר תקופות, ונחשפו ממצאים ארכאולוגים רבים. המקום הוכרז כגן לאומי ומנוהל בידי רשות הטבע והגנים.

שומרון העתיקה

שומרון העתיקה צילום: מועצה אזורית שומרון