נחשף: אחיו של חבר הכנסת היה על הטיסה שנחתה בסעודיה

מטוס אייר סיישל שעצר בנחיתת חירום בסעודיה ועליו גם אזרים ישראלים, נחת בשעות הצהריים בנתב"ג. עתה נחשף, אח של חבר כנסת ואשתו היו על המטוס, הח"כ היה בקשר עם מנכ"ל משרד החוץ

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/08/23 16:04 יב באלול התשפג

נחשף: אחיו של חבר הכנסת היה על הטיסה שנחתה בסעודיה
מטוס אייר סיישל, ארכיון, צילום: shutterstock

במשרד החוץ נרשמה יממה מתוחה במשך הזמן בו שהו האזרחים הישראלים בסעודיה, זאת למרות שחברת התעופה וגם הישראלים עמם העידו על יחס חם מצד הסעודים. בשעות הצהריים נחת המטוס בישראל והביא את הפרשה לסיומה, עתה נודע כי גם אחיו של חבר הכנסת אלמוג כהן ורעייתו היו על הטיסה המדוברת, כך פרסמה העיתונאית דפנה ליאל.

המטוס נוחת בנתב"ג צילום: רשות שדות התעופה

כהן היה בקשר רציף עם מנכ"ל משרד החוץ

בטיסה שנחתה בסעודיה היו כאמור גם אחיו של חבר הכנסת כהן ורעייתו. הדבר נשמר בשקט ליתר בטחון וכהן עמד בקשר עם שר החוץ אלי כהן ומנכ"ל משרד החוץ רונן לוי עד לנחיתת הטיסה בנתב"ג. כזכור, 128 בני אדם שעלו על טיסת אייר סיישל שיצאה מסיישל לעבר תל אביב, מצאו את עצמם מעבירים את הלילה האחרון בשדה התעופה ג'דה שבסעודיה. זאת כיוון שהטיסה נאלצה לנחות בשל בעיה טכנית במטוס.

אלמוג כהן

אלמוג כהן, אחיו היה על המטוס. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אמרו לנו שאנחנו מוזמנים, לא ציפינו"

עמנואל כרמל, אחת מנוסעות הטיסה שנחתה בסעודיה, התראיינה לרדיו 103FM הבוקר ואמרה: "היחס הסעודי פה ממש מפתיע, אמרו לנו שאנחנו מוזמנים, לא ציפינו", עוד שיתפה: "המטוס עשה נחיתת חירום, התחלנו להילחץ, לא הבנו מה קורה, אנשים קצת התחילו להתעצבן ולבכות. היינו די בשוק. ממש לא חשבתי שכך יסתיים הטיול שלנו".