נתניהו: זה מה שמעכב את הסכם השלום עם סעודיה

ראש הממשלה נפגש עם משלחת של חברי קונגרס דמוקרטיים מטעם אייפא"ק, ואמר כי הסכם שלום עם סעודיה יהיה "קפיצה קוונטית" | הוא התייחס גם לסוגיה האיראנית: "הדבר החשוב ביותר הוא ליצור איום צבאי אמין על איראן, והדבר השני הוא לנצל את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/23 16:04 כ באב התשפג

נתניהו: זה מה שמעכב את הסכם השלום עם סעודיה
צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום (ב') עם משלחת חברי קונגרס דמוקרטיים מטעם אייפא"ק, בראשותם של מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים האקים ג'פריס ונשיא אייפא"ק מייקל טוצ'ין, במשרד ראש הממשלה בירושלים. בפגישה נאם נתניהו והתייחס בין היתר להסכם השלום הנרקם עם סעודיה, על הסוגיה האיראנית וגם על הבינה המלאכותית.

"זו הזדמנות מרגשת לשלום"

"השלום עם מדינות המפרץ, שהתעצב על יסוד האיום האיראני מצד אחד, ומצד שני משיתוף הפעולה הטכנולוגי והעסקי בינינו, התפוצץ", אמר נתניהו ורמז להסכם עם סעודיה. "מדובר בשלום כלכלי ומיליארדים כבר זורמים לשני הכיוונים עם מיזמים משותפים, עם תיירות ועם יחסים בין אנשים ובין כלכלות.

נתניהו עם חברי המשלחת

נתניהו עם חברי המשלחת | צילום: חיים צח, לע"מ

לאחר מכן הוא התייחס ספציפית למקרה הסעודי ואמר: "זו הזדמנות מרגשת לשלום. אם יהיה לנו את זה עם ערב הסעודית, ועל זה הממשלות שלנו עובדות כעת, זו תהיה קפיצה קוונטית. בשלום סעודי-ישראלי יש אלמנט של תשתית פיזית שכבר קיים, אבל הפוליטיקה חוסמת אותו".

"נעשה את כל מה שאנחנו יכולים, עם הסכם כזה או אחר או בלעדיו, כדי להגן על עצמנו"

ראש הממשלה התבטא גם בסוגיה האיראנית, ואמר כי ישראל לא תהסס להתשמש בכל הכלים העומדים לרשותה. "הדבר החשוב ביותר הוא ליצור איום צבאי אמין על איראן, והדבר השני הוא לנצל את זה אם כל דבר אחר נכשל. אנחנו נעשה את כל מה שאנחנו יכולים, עם הסכם כזה או אחר או בלעדיו, כדי להגן על עצמנו".

"אנחנו לא רוצים עולם שבו איראן יכולה לאיים על ניו יורק, וושינגטון, לוס אנג'לס או כל מקום בין לבין עם נשק גרעיני", הוסיף. "אנחנו בוודאי לא רוצים עולם שבו הם יכולים להשמיד את ישראל, שהם קוראים לה 'מדינה של פצצה אחת', הצהרה מתועבת בפני עצמה, אך מסבירה היכן איראן נמצאת".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "אני רוצה להודות לכם על עמדתכם בנוגע לאנטישמיות וההתקפה השקרית על ישראל כ'מדינת אפרטהייד', על תמיכתכם בביטחונה של ישראל ובמאמצי הנשיא להרחיב את מעגל השלום - אני בטוח שכולכם תומכים בזה. אלה זמנים עמוסים, עם הרבה התקדמות".