בכיר בממשלה מתחייב: "נתניהו ובן סלמאן יעשו היסטוריה"

אלי כהן, שר החוץ, אמר בראיון לעיתון הסעודי "אילאף" כי הסכם השלום עם סעודיה יגיע וכי בעתיד ביקור של שר החוץ הסעודי בישראל "יהיה כיום חג" | על נסראללה: "הוא מתחבא בבונקר כמו עכבר, ישראל יכולה להחזיר את לבנון לתקופת האבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/23 12:32 יט באב התשפג

בכיר בממשלה מתחייב: "נתניהו ובן סלמאן יעשו היסטוריה"
יורש העצר הסעודי - מוחמד בן סלמאן, צילום: Cubankite / Shutterstock.com

שר החוץ אלי כהן התראיין לעיתון הסעודי "אילאף" והתייחס למספר סוגיות בוערות על סדר היום של יחסי החוץ הישראליים. כהן התייחס בראיון לנרמול היחסים עם סעודיה, הסוגיה הפלשתינית, איראן והמתיחות בגבול הצפון. בנוסף התייחס לנושא הרפורמה המשפטית והצגתה בעולם.

שר החוץ הסעודי יבקר בישראל?

השר כהן הדגיש כי ממשלת נתניהו הביאה לישראל שלושה הסכמי שלום וכי ראש הממשלה ובן סלמאן יעשו היסטוריה. לגבי ביקורו של שר החוץ הסעודי בישראל אמר לעיתונאי מג'די חלבי: "ביקור של שר החוץ הסעודי בישראל בעתיד יהיה כיום חג".

שר החוץ אלי כהן

שר החוץ אלי כהן | צילום: Yossi Aloni/Flash90

נזכיר כי על פי דיווח של העיתונאי ברק רביד ב"וואלה", ראש המוסד דדי ברנע ביקר בחשאיות בוושינגטון - שם נפגש עם בכירים בממשל וב-CIA בנוגע לסוגיה הסעודית. בממשל ביידן מעוניינים בהסכם שכזה והיוזמה תופסת חלק מרכזי מתוכניותיו של הנשיא שמעוניין להוציא לפועל את ההסכם עוד לפני סוף השנה.

נסראללה? "מתחבא כמו עכבר"

בנוגע למתיחות בגבול הצפון, אבל כהן כי "נסראללה חלש, ונושא האוהלים הוא פרובוקציה שלו. הוא מתחבא בבונקר כמו עכבר. ישראל יכולה להחזיר את לבנון לתקופת האבן". בהקשר של איראן אמר השר כהן כי "איראן היא הגורם המממן הראשי של טרור באזור ובעולם, היא כמו סרטן- הורסת כל מדינה שהיא נכנסת אליה".